معدوم سازی ۱۵ هزار قطعه طیور مبتلا به آنگارا در گناباد

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: ۱۴ هزار و ۸۰۰ قطعه طیور مبتلا به بیماری آنگارا در یک واحد مرغداری این شهرستان در سه روز گذشته معدوم شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا متقی رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: در پی گزارش تلفات غیر متعارف در یک واحد مرغ گوشتی، نمونه گیری و اعمال شرایط قرنطینه در این واحد انجام شد که پس از تایید آزمایشگاهی بیماری آنگارا در این واحد ۱۴ هزار و ۸۰۰ قطعه طیور آن معدوم شدند.

او افزود: بیماری آنگارا یک بیماری نوظهور بین طیور است که به دلیل سرایت بسیار و امکان پذیر نبودن درمان، منجر به بروز تلفات زیاد بین طیور می‌شود لذا شناسایی و سرعت در روند اتلاف طیور آلوده به این بیماری برای جلوگیری از سرایت بیشتر آن ضروری است.

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد از مرغداران خواست شرایط بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی را بطور کامل رعایت کنند و برای پیشگیری از بروز بیماری به ضدعفونی منظم واحد پرورش طیور و واکسیناسیون طیور اهتمام ورزند.

متقی بیان کرد: مرغداران برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید از تردد افراد و وسایل متفرقه به این واحد‌های مرغداری جلوگیری کنند و در صورت بروز تلفات غیر متعارف مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی اعلام نمایند.

انتهای پیام//ا. د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ضرورت واکسیناسیون و توجه به سلامت غذایی مردم