دریادار تنگسیری تشریح کرد؛

صفر تا صد توقیف نفتکش متخلفی که قصد سرقت نفت ایران را داشت

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزئیاتی از توقیف نفتکش متخلف توسط این نیرو را تشرح کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به ارائه توضیحاتی درباره عملیات توقیف یک نفتکش در دریای عمان و دخالت ایالات متحده آمریکا در این عملیات پرداخت و اظهار کرد: نفت نفتکشی که ما توقیف کردیم، متعلق به ایران بود و نفتکش تخلف کرده بود و آمریکایی‌ها پشتیبان این کار بودند و از دور این نفتکش را رصد می‌کردند و نمی‌گذاشتند کسی به آن نزدیک شود.

وی افزود: در جایی که ما باید عملیات انجام می‌دادیم، بلافاصله اولین تماس فیزیکی ما با این نفتکش توسط نیرو‌های ویژه نیروی دریایی صورت گرفت و روی شناور هلی‌برن کردند. بلافاصله نیروی ویژه‌ای را از سطح وارد کار کردیم و هدایت نفتکش در دست نیرو‌های ما افتاد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها این صحنه را از دور می‌دیدند، بیان کرد: آمریکایی‌ها صحنه را از طریق پهپاد می‌دیدند و بلافاصله دو ناوشکن ۱۱۲ و ۶۸ متعلق به آن‌ها به منطقه عملیات آمدند و آرایش جنگی گرفتند، ما به این ناو‌ها اخطار دادیم، اما آن‌ها مقداری به اخطار بی‌توجهی کردند؛ شناور‌ها به سینه این ناو‌ها رفتند و قایق ما در فاصله ۲۰ متری ناو آمریکایی قرار گرفت و ناو‌های آمریکایی کاملا ایستادند.

سردار تنگسیری تصریح کرد: ناو‌های آمریکایی آمده بودند که نفتکش را رها کنند و دیدند که با دو ناوشکن نمی‌توانند و درخواست نیروی کمکی دادند و در مجموع پنج فروند ناوشکن آمریکایی در تلاش بودند تا این نفتکش را از چنگ ما درآوردند، وقتی پنج ناوشکن شدند، ما فروند شش شناور دیگر به شناور‌های منطقه نبرد اضافه کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در برابر ناو‌های آمریکا با چند شناور کوچک تقابل انجام شد؟ تأکید کرد: ما می‌خواهیم به آن‌ها بگوییم که عددی نیستید؛ اگر زمانی پررویی کردید و تیری را به سمت ما انداختید، آن زمان هم موشک‌های ما و هم موشک‌انداز‌های ما را خواهید دید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: آن‌ها می‌دانند که در چنگال ما هستند و می‌دانستند اگر به نفتکش نزدیکتر شوند، ما دیگر شوخی نمی‌کنیم. موشک‌ها و موشک‌انداز‌های ما در ساحل آماده بودند که اگر این‌ها غلطی بکنند، در مقابلشان بایستیم. در نهایت آن‌ها مجبور شدند در آب‌های بین‌المللی دست از پا درازتر عقب‌نشینی کنند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره واکنش آمریکایی‌ها مبنی بر نادرست بودنِ روایت ایران درباره دخالت ناو‌های آمریکایی در این واقعه، تصریح کرد: این یک دروغ بزرگ است؛ اگر آن‌ها می‌خواستند فقط ناظر باشند، پهپاد‌های آن‌ها از بالا ناظر بود یا اینکه یک یا دو ناوشکن از دور نظارت می‌کرد و آرایش جنگی و پرواز بالگرد نیازی نبود، اگر ناظر بودند چرا درخواست نیروی کمکی کردند؟

سردار تنگسیری افزود: پنج فروند شناور را به صحنه آوردن و آرایش جنگی گرفتن، ناظر بودن است؟ چرا بچه‌گانه حرف می‌زنند؟ باید پخته‌تر صحبت کنند و صحنه را ببینند و بگویند که کم آورده‌اند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا نگران نبودید که ماجرا به درگیری با آمریکا ختم شود؟، گفت: آیا باید زور را بپذیریم؟ وقتی دشمن به ما زور می‌گوید و می‌خواهد نفت ما را ربایش کند و به نوعی ببرد، ما به عنوان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی، بعد‌ها می‌توانیم سرمان را جلوی ملت ایران بلند کنیم؟

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اقیانوس‌ها و دریا‌ها دیگر حیاط خلوت آمریکایی‌ها نیست، گفت: آموزش‌های‌مان و برد تجهیزات و موشک‌هایمان را روز به روز بیشتر و برای هر تهدیدی خود را آماده می‌کنیم. ان‌شاءالله روزی فرا برسد که قایق برود و ناوشکن و زیردریایی بازگردد.

دریادار تنگسیری در پایان با تأکید بر همکاری نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه، خاطرنشان کرد: برادران عزیزم در نیروی دریایی ارتش مقتدر جمهوری اسلامی هم همین شجاعت را دارند و ما امروز یک ارتباط قلبی و دلی با هم داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۲:۴۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
سپاه و سپاه و دیگر هیچ. فقط خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
افرین باعث افتخارید تف به کسانیکه اقتدارشمارانمی تونن ببینند
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۹:۵۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
درود خدا بر نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
((نفت نفتکشی که ما توقیف کردیم، متعلق به ایران بود و نفتکش تخلف کرده بود و آمریکایی‌ها پشتیبان این کار بودند و از دور این نفتکش را رصد می‌کردند و نمی‌گذاشتند کسی به ان نزدیک شود))چگونه نفت متعلق به ایرا ن توی ان نفتکش رفته ؟؟ گنجایش یک نفت کش مث یک بیست لیتری نیست که سه سوته پر یا خالی شود زمان بر است .دران مدت ایران چکار میکرده ؟تخلف نفت کش چی بوده ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
اگه کشتی دومی که تخلف کرده ایرانی بود چرا به این زودی آزاد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
قضیه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
صفر تا صد؟! به دلار یا به ریال؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ای بابا، چرا دلار ارزون نمیشه؟؟!! برای شکست دادن آمریکا دلار را ارزان کنید، هر طوری که می توانید دلار را ارزان کنید، شما اشتباها" دارید ریال را ارزان می کنید،عزیز برادر ، تا زمانی که دلار روز به روز گران تر و ریال روز به روز حقیرتر و بی ارزش تر بشود هیچ پیروزی در کار نیست! ضمنا" به امید روسیه هم نباشید،از ما گفتن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
حرف زیادی نزن باید دلار حذف شود نادان
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۴۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
به قول بابا پنجعلی الکی مگه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۵۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
گشت در دریاهای جهانی با ناوهایی صفر تا صد ایرانی و پیشانی اتمی.
درود بر سپاه اسلام و ارتش سرافراز اسلام و ایران عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۵۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
خواسته ما از شما سرداران سرافراز و فرزندان رشید اسلام و انقلاب ساخت ناوهای اتمی است.
امیدوارم راهتان هموار و مسیری که می‌پیماید کوته و افتخار آفرینیتان برای ایران و اسلام.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۹:۵۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
در جهان امروز هر چه بیشتر و بیشتر می‌باید تلاش و کوشش کرد و ساخت و ساخت و ساخت و انواع سازه چه زمینی و دریایی و هوایی و فضایی و زیر سطحی ،صفر تا صدش را در دست گرفت.
دانا یان و تلاشگران قویترینانند در این جهان .
این جهان جهان دانایی و پویایی و تلاش و در نهایت بالندگی و سرافرازی و برتری و سروری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
این کجاش صفر تا صد بود اصلا از کجا شروع شد این و میدونیم که دریای عمان تحت کنترل ارتش هست چرا ارتش وارد ماجرا نشد پس ماجرا فراتر از دریای عمان بوده و نقطه عملیات اینجا بوده دوتا ناوشکن یکی ۹۶ سلول موشک و دیگری ۹۰سلول موشک داشتن که بدونه توپ های روی عرشه و سایر موشک ها واقعا اگه میخواستن بزنن لحظه ای از خوی یانکی بودنشون دریغ نمی کردن همونطور که یکی از کارشناس ها هم گفت ۱۲۰تیرشون قفل و اماده شلیک بوده .اینطور هم نیست که با چهارتا قایق و غیره بدونه پشتیبانی نیروی هوایی و پدافند و غیره یه تنه با هاشون رو در رو شد پس صرفا قضیه توی دریای عمان با یه عملیات های برن صفر تا صد اعلام نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ماشاالله
درود بر رزمندگان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ما منتظر جنگ با استکبار جهانی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
چه تخلفی کرده بود لطفا توضیح بدید.
Iran (Islamic Republic of)
سردارایرانی
۱۹:۲۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
عزیز جلوی نفتکش مارو در دریای عمان میگیرند،بعد نفت رو به نفکش دیگه به اسم ساتیس انتقال میدن!!! بعد سپاه در جریان این دزدی قرار میگیرد و وارد عمل میشود،ابتدا با هلی برن بروی ساتیس کنترل این نفتکش رو در اختیار میگیرن،سپس نیروهای کمکی در قالب چند قایق تندرو وارد صحنه شده،و نفتکش را به سواحل ایران برمیگردانند.البته چند ناو و ناوشکن امریکایی قصد داشتن جلو بچه های سپاه رو بگیرن که زهی خیال باطل.خدایی خوشم اومد چطور چندتا قایق کوچولو جلوی چند ناوشکن تا دندان مسلح امریکایی رو گرفتن و با یک تشر،کاملاً ایستادند و فقط نگاه میکردند که نفتکش داره دور و دورتر میشه.حروم لقمه جلو چشم خودمون میخواستند همچین دزدی بزرگی رو انجام دهند!!!!!!!!! زنده باد سپاه..........کاش بقیه مسوولین ما از پشتکار بچه های سپاه یادبگیرن،که جطور باید کار کرد.این دولتیها که کاراشون در حد یه قل دو قل هم نیست!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۴۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ایولا به سردار . درود خداوند بر ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران. ما به شجاعت شما افتخار میکنیم. زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
سسریع کشتی را ازاد کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
زنده باد انُسانیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ماشاءالله
دست بوس وسپاسگزار شمائیم
غیرت ایرانی یعنی همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
به نظر من اگر بخواهند کاری بکنند میتوانند انجام دهند با قایق نمیشه به جنگ ناو رفت و اینکه چرا کشتی که نفت ما رو دزدیده بود بعد یک هفته آزاد شد ، این نفکشی بوده که نفت ایران رو از چین برگردانده، خواهشا اگه قراره کسی بخواد بیاد سخنرانی کنه همه جوانب کار رو ببینه بعد صحبت کنه ،
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۰:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
تو که بلد نیستی چرا حرف میزنی؟شماها فقط بلدید ساز مخالف بزنید. کی گفته که با قایق نمیشه به جنگ ناو رفت باقایقهای تندرو خیلی بهتر میشه به ناوها حمله کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
دوتا نفتکش بود ..یکیرو ازاد کردین اوت یکی کجا س پس؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۴۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
بابا دست بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
زنده باشین ان شاالله
آخرین اخبار