اعتراض شورای روابط آمریکایی- اسلامی به تصمیم شورای شهر فینیکس

شورای روابط آمریکایی- اسلامی به تصمیم شورای شهر فینیکس برای پرداخت پول به خانواده محمد مهیمن واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، شورای روابط آمریکایی – اسلامی به تصمیم اخیر شورای شهر فینیکس برای پرداخت پول به خانواده محمد مهیمن، قربانی خشونت پلیس آمریکا واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، شورای شهر فینکیس آمریکا، تصویب کرد تا ۵ میلیون دلار به خانواده «محمد مهیمن» قربانی خشونت پلیس آمریکا در این شهر پرداخت شود و قرار است تا این مبلغ در تاریخ ۱۷ نوامبر (ماه جاری میلادی) پرداخت شود.

پلیس شهر فینیکس در اقدامی بی رحمانه، «محمد مهیمن» شهروند مسلمان آمریکایی را زیر پا‌های خود قرار داد و وی نفس‌های آخر زندگی خود را در زیر پای افسران آمریکایی کشید. دادگاه اعلام کرد محمد مهیمن بر اثر خفگی ناشی از نشستن افسران بر روی وی جان خود را از دست داده است.

طبق گزارش‌هایی که خانواده «محمد مهیمن» به دادگاه ارائه دادند، وی آنچنان که پلیس آمریکا مدعی شده بود، فردی گدا و متکدی نبود؛ بلکه دارای خانواده‌ای مرفه بوده است؛ اما او از افرادی بوده است که از بیماری اسکیزوفرنی و کلاستروفوبیا رنج می‌برده است.

در همین ارتباط، شورای روابط اسلامی- آمریکایی به تصمیم شورای شهر فینیکس واکنش نشان داد و در حساب توییتری خود نوشت: پول تنها کافی نیست، بلکه بایستی نژادپرستی و اسلام هراسی که پلیس (آمریکا) آن را انجام می‌دهد، پایان یابد.

گفتنی است حادثه به قتل رسیدن «محمد مهیمن» در برخی از جزئیاتش شبیه حادثه کشته شدن «جورج فلوید» شهروند آمریکایی آفریقایی تبار بود که سر و صدای یادی در رسانه‌های جهان برپا کرد و سبب بازتاب رفتار پلیس آمریکا با سیاهپوستان شد؛ اما ماجرای «محمد مهیمن» که سه سال پیش از آن رخ داد، به گفته خانواده وی، نتوانست بازتاب جهانی پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
پلیس آمریکا = داعشی
آخرین اخبار