پلیس آمریکا طی ۵ سال گذشته بیش از ۴۰۰ راننده یا مسافر را اشتباهی کشته است

طبق تحقیقات نیویورک تایمز طی پنج سال گذشته افسران پلیس در آمریکا بیش از ۴۰۰ راننده یا مسافر غیرمسلح را بدون هیچ جرمی کشته اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات نشریه نیویورک تایمز نشان داده است طی پنج سال گذشته افسران پلیس در آمریکا بیش از ۴۰۰ راننده یا مسافر غیرمسلح را که حتی بابت هیچ جرمی تحت پیگرد نبوده اند کشته اند.

اکثریت افسران پلیس آمریکا در ارتکاب این اقدامات با هیچ پیگردی مواجه نشده و مصونیت داشته اند. براساس بازبینی علنی پرونده ها، تنها پنج مورد از افسران پلیس در این کشتارها، محکوم شده اند. دولت‌های محلی دست کم ۱۲۵ میلیون دلار برای حل و فصل حدود ۴۰ کیفرخواست و ادعا‌های دیگر هزینه کرده است.

بسیاری از ایست‌های پلیس در این موارد با تخلفاتی نظیر عبور از چراغ قرمز، نقص چراغ عقب خودرو شروع شده است و رانندگان سیاه پوست بیشترین تعداد را در بین این تلفات به خود اختصاص داده اند. تکرار این موارد و معدود بودن موارد محکومیت در این پرونده‌ها ناشی از رویه‌های دادگاهی و فرهنگ پلیس در آمریکاست که این افسران پلیس در خطرند. ادعای درخطر بودن چه در آن لحظه واقعی باشد یا صرفا ادعا شده باشد، اغلب از نیرو‌های پلیس دربرابر پاسخگویی بخاطر استفاده از خشونت مرگبار حفاظت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار