کودکان سیاهپوست هم از خشونت پلیس آمریکا در امان نیستند

بنابر نتایج تحقیقات آسوشیتدپرس، خشونت افسران پلیس آمریکا کودکان شش ساله را نیز شامل می‌شود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات آسوشیتدپرس نشان می‌دهد افسران پلیس آمریکا با کودکان شش ساله با خشونت رفتار می‌کنند. بر اساس این گزارش، رایج‌ترین انواع این رفتار‌های خشن شامل به زمین زدن و استفاده از سلاح گرم است.

یک دختر که تجربه رفتار خشونت آمیز پلیس را داشت، گفت: چیزی که ما شنیدیم صدای مهیبی بر روی در خانه بود و همه ما به یکدیگر نگاه کردیم و سپس شنیدیم که پلیس گفت بر روی زمین دراز بکشید. ما ترسیده بودیم و گریه می‌کردیم.

یک کارشناس در خصوص برخورد خشن پلیس آمریکا با کودکان افزود: ۱۴ یا ۱۵ موردی که ما در حال حاضر شاهدش هستیم تنها بخشی از یک مشکل بزرگ ناشی از الگوی استفاده از زور بیش از اندازه علیه کودکان محسوب می‌شود که مدت زمان زیادی است که در شیکاگو جریان دارد.

در همین رابطه یک کودک دیگری که مورد برخورد خشن پلیس قرار گرفته بود هم گفت: داشتم راه می‌رفتم که آن‌ها مرا به در چسباندند و سپس به دست هایم دستبند زدند. می‌لرزیدم و عصبی بودم. دستبند سبب شد دستهایم کبود شود و آسیب ببیند.

پیشتر، نشریه آکسیوس در گزارشی با استناد به داده‌ها و تحلیل‌های انجام شده در کالیفرنیای آمریکا، اعلام کرد که شمارِ کودکان و نوجوانان سیاه‌پوستی که به دلیل درگیری با پلیس آمریکا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، نسبت به کودکان و نوجوانان سفیدپوست در این کشور، ۴ تا ۷ برابر بیشتر است.

براساس «نقشه خشونت پلیس» (MPV)، پلیس آمریکا تنها در سال ۲۰۲۰، هزار و ۱۲۷ نفر را به قتل رساند. در حالی که سهم سیاه پوستان از جمعیت آمریکا ۱۳ درصد است، سهم آن‌ها از کشته شدگان توسط پلیس، ۲۸ درصد بود.

این آمار نشان می‌دهد که سیاه پوستان ۳ برابر بیشتر از سفیدپوستان با احتمال کشته شدن توسط پلیس مواجه هستند. این در حالی است که آن‌ها نسبت به همتایان سفیدپوست خود ۱.۳ برابر غیرمسلح هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
کودک عین معصومین از هر گونه تقصیر و گناهی معصومه و مقصر بزرگتران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
خشونت علیه کودکان اعظم رذایل اخلاقیه
آخرین اخبار