روسیه: لندن حق ندارد هیچ کشوری را بابت بحران مهاجران متهم کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اتهامات وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد: لندن حق ندارد هیچ کشوری را بابت بحران مهاجران متهم کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اتهامات وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد: لندن حق ندارد هیچ کشوری را بابت بحران مهاجران در مرز‌های بلاروس و لهستان متهم کند.

 ماریا زاخارووا افزود: پس از هجوم انگلیس به عراق و کمک آمریکا به اشغال این کشور، مسئولیت تاریخی هر اتفاقی که در منطقه می‌افتد، بر عهده لندن است.

زاخارووا این اظهارات را در قالب پستی در توئیتر و در واکنش به اقدام وزیر خارجه انگلیس به متهم کردن روسیه به نقش داشتن در بحران مهاجران در مرز‌های بلاروس و لهستان بیان کرد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس پیش از این از اتحادیه اروپا خواست پروژه نورد استریم۲ را مسدود کند و کرملین را بابت تاثیرگذاری‌اش بر بلاروس در موضوع بحران مهاجران تحت فشار قرار دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نقش مهم و تاثیرگذاری در بحران مهاجران و موضع بلاروس دارد که موجب بی‌ثبات کردن منطقه شده است. روسیه مسئولیت روشنی دارد و باید مقامات بلاروس را برای پایان دادن به موضوع بحران مهاجران و ورود به گفتگو تحت فشار قرار دهد.

بحران مهاجران در ۸ نوامبر در مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لتونی، جایی که مهاجران از ابتدای سال ۲۰۲۱ به آنجا هجوم آورده‌اند، به طرز چشمگیری تشدید شد. چندین هزار نفر از خاک بلاروس به مرز لهستان آمدند و منطقه مرزی را ترک نمی‌کنند. برخی از آن‌ها سعی کردند با عبور از حصار سیم خاردار به لهستان وارد شوند. در حال حاضر حدود ۲ هزار مهاجر در کمپ های موقت به سر می‌برند. کشور‌های اتحادیه اروپا مینسک را به تشدید عمدی بحران مهاجران متهم کرده و خواستار اعمال تحریم بیشتر علیه آن شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار