١٨ کوره آجرپزی در ایرانشهر از گاز طبیعی استفاده می‌کنند

رییس اداره صنعت معدن و تجارت ایرانشهر گفت: از ٢٨ کوره آجر پزی در این شهرستان ١٨ واحد از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد طاهری رییس اداره صنعت معدن و تجارت ایرانشهر اظهار داشت: با توجه به انتقال شبکه گاز به محل کوره‌های آجر پزی ایرانشهر، واحد‌هایی که اقدام به گاز سوز کردن کوره نکردند سهمیه سوخت آن‌ها قطع شده است.

وی با بیان اینکه ١٨ کوره فعال در ایرانشهر ماهانه بیش از ۴٠٠ هزار تن آجر تولید می‌کنند افزود: استفاده از انرژی پاک موجب کاهش هزینه‌ها و سلامت محیط زیست می‌شود.

رییس اداره صمت ایرانشهر رویکرد واحد‌های تولیدی را در ایرانشهر به سمت بهره گیری از انرژی‌های پاک بیان کرد و افزود: ضرورت کنترل آلودگی امروز دغدغه‌ای مهم و حیاتی در کشور است.

طاهری تأکید کرد: لزوم گازرسانی به واحد‌های مختلف تولیدی و توجه به محیط زیست همواره در دستور کار اداره صنعت، معدن و تجارت ایرانشهر قرار داشته و پیگیری شده است.

وی بیان کرد: با تغییر سوخت کوره‌‎های آجرپزی به گاز طبیعی ضمن رضایت صاحبان این واحد‌های تولیدی، مردم منطقه نیز از آلودگی ناشی از فعالیت کوره‌ها آسوده شده ‎اند

جایگزینی گاز طبیعی با نفت کوره در کوره‌های آجرپزی ایرانشهر یکی از عوامل موثر بر کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش هزینه است و این تغییر سوخت از تولید و انتشار گاز‌های خطرناک سمی به میزان قابل ملاحظه‌ای در منطقه کاسته و در هزینه‌های اجتماعی و زیست محیطی ناشی از انتشار آلاینده‌های اتمسفر صرفه جویی کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار