تاکید ترکیه بر حضور نظامیان این کشور در لیبی

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد نیرو‌های نظامی آنکارا در چارچوب توافق‌های دو کشور در لیبی حضور دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه می‌گوید که نیرو‌های نظامی ترکیه در چارچوب توافق‌های دو کشور در لیبی حضور دارند.

وی در یک گفتگوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه نظامیان ترکیه در لیبی فقط خدمات آموزشی و مشاوره نظامی ارائه می‌کنند، گفت: مهم‌ترین موضوع برای ما در لیبی حفظ تمامیت ارضی این کشور است.

کالین تاکید کرد: حضور نظامیان ترکیه را در لیبی نباید با حضور نیرو‌های مزدور خارجی در این کشور یکسان دانست.

اصرار ترکیه به حضور در لیبی در شرایطی است که نشست پاریس درباره تحولات این کشور بر خروج نظامیان خارجی تاکید داشت و این کشور در حال آماده شدن برای برگزاری انتخابات است و محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی از اتخاذ اقداماتی جدی برای حل و فصل مسائل مربوط به برگزاری انتخابات در دسامبر آینده خبر داد.

وی ضمن اعلام این مطلب، درباره برگزاری انتخابات در موعد مقرر بر اساس توافق طرف‌های لیبیایی، ابراز خوشبینی کرد.

المنفی گفت: به نظر من باید خوشبین باشیم و انتخابات با توافق لیبیایی‌ها در موعد مقرر برگزار شود. این مسئله بسیار مهم است. به نظر ما اقداماتی جدی برای توافق درباره برگزاری انتخابات در موعد مقرر در حال انجام است. تا حد توان تلاش می‌کنیم این انتخابات به صورت دموکراتیک و شفاف برگزار شود.

المنفی تاکید کرد: هیچ نگرانی بابت نامزدی افرادی که دارای شرایط قانونی برای نامزدی باشند، وجود ندارد بلکه برعکس، همه کسانی که واجد شرایط قانونی هستند باید شانس نامزدی در انتخابات را داشته باشند.

پس از نشست گفتگو‌های سیاسی لیبی که با حضور ۷۵ نفر از لیبی سال گذشته در تونس برگزار شد، تصمیم اعضای حاضر در نشست مذکور برگزاری انتخابات سراسری در لیبی در تاریخ ۲۴ دسامبر سال ۲۰۲۱ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار