تصویب ۱۲ طرح زیربنایی در چهارمحال و بختیاری

۱۲ طرح زیربنایی در کارگروه امور زیربنایی چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی به تصویب اعضا رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ۱۲ طرح زیربنایی امروز سه شنبه ۲۵ آبان در کارگروه امور زیربنایی چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی به تصویب اعضا رسید.

طرح‌هایی از جمله پرروش گوسفند داشتی، طرح حفر چاه برای دامداری، پرورش شترمرغ، پرواربندی بره و پرورش گاو شیری، تولید شن و ماسه، طرح توسعه خوراک دام و طیور و مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی از جمله طرح‌های مصوب در این نشست است.


بیشتر بخوانید


همچنین در این نشست در خصوص مکان‌یابی ایستگاه راه‌آهن در حریم شهرکرد و شیوه‌نامه تهیه خط عرفی برای روستا‌ها و آبادی‌های فاقد تعیین محدوده مصوب که شامل روستا‌های زیر ۲۰ خانوار است، بررسی شد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست بر ضرورت تسهیل بر روند سرمایه‌گذاری و پرهیز دستگاه‌های از بروکراسی اداری، اظهار داشت: در مواردی که منابع طبیعی مجوز طرح برای سرمایه‌گذاران صادر می‌کند سایر دستگاه‌ها از مطرح کردن دیگر استعلام‌های بی‌مورد خودداری کنند و روند سرمایه‌گذاری را در مسیر قانونی تسهیل کنند.

او افزود: فرمانداری‌های محل استعلام برای سرمایه‌گذاران نیست و باید زمینه‌ای فراهم کرد تا سرمایه‌گذاری در مسیر قانونی تسهیل شود.

عباسی همچنین در خصوص تعیین محدوده برای روستا‌های زیر۲۰ خانوار بر ضرورت تشکیل گروه کاری برای شیوه‌نامه ساماندهی ساخت‌و ساز‌ها در محدوده این روستا‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به شکل‌گیری مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها می‌طلبد تا شیوه‌نامه کارشناسی شده برای تعیین محدوده روستا‌ها تدوین کرد تا سپس آن را در شورای برنامه‌ریزی مطرح کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.