توافق بر ایجاد کمیته‌های مشترک کاری بین ایران و افغانستان

نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان در دیدار با معاون اول رییس کابینه طالبان در مورد گسترش روابط میان دو کشور و ایجاد کمیته‌های مشترک همکاری در عرصه‌های مختلف گفتگو کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان و هیات همراهش امروز با ملا عبدالغنی برادر، معاون اول رییس کابینه طالبان دیدار و درباره راه‌های گسترش همکاری‌های ایران و افغانستان گفتگو کرد. در این دیدار در مورد گسترش روابط میان دو کشور و ایجاد کمیته‌های مشترک همکاری در عرصه‌های مختلف، توافق صورت گرفت.

همچنین حمدالله وثیق معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرد که در این دیدار ملاعبدالغنی برادر به خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد و گفت که اشغال در افغانستان از همه ابعاد آن پایان یافته، اما دولت طالبان با اثرات منفی اقتصادی و سیاسی این اشغال مقابله می‌کند.

ملابرادر همچنین از همکاری های جمهوری اسلامی ایران با مردم افغانستان قدردانی کرد.

وثیق یادآور شد که در این دیدار بین دو طرف درباره وضعیت سیاسی، امنیتی، سرمایه گذاری، تجارت، گمرک، مهاجران، آب و برق و حوزه انرژی بحث و گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان گفت که در این دیدار در حوزه فرهنگی، عملی، آموزش و پرورش گفتگو و پیشرفت‌هایی صورت گرفت که دو طرف بر ایجاد کمیته‌های مشترک کاری توافق کردند.

به گفته وثیق، این کمیته‌ها موظفند که هرچه زودتر نشست‌های این کمیته‌ها را برگزار کنند تا برای همکاری‌های بلند مدت و پروژه‌های ملی به توافقات لازم برسند.

قمی در دیدار با امیرخان متقی گفت: ایران در هیچ شرایطی مردم افغانستان را تنها نخواهد گذاشت.

همچنین امروز حسن کاظمی قمی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله موضوعات سیاسی، اقتصادی، امور مهاجرین، روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کرد.

 

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.