پیش‌بینی برداشت ۸۷ هزار تن سیب‌زمینی از اراضی کشاورزی اسدآباد

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از پیش بینی برداشت ۸۷ هزار تن سیب زمینی از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد کرم مرادی مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد بیان کرد: امسال هزار و ۹۵۰ هکتار سیب زمینی در اراضی شهرستان کشت شده بود که در حال حاضر برداشت محصول این این اراضی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از ۱۹۵۰هکتار سیب زمینی کشت شده در سطح شهرستان هزار و ۴۵۰هکتار به اراضی کشاورزی منطقه چهاردولی و مابقی به اراضی منطقه کلیایی اختصاص دارد، افزود: تاکنون از سطح زیر کشت سیب زمینی شهرستان هزار و ۷۰۰هکتار محصول برداشت شده و برداشت محصول در مراحل پایانی خود قرار گرفته است.

مرادی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت سیب‌زمینی امسال شهرستان به نسبت سال گذشته ۲۰۰تا ۳۰۰هکتار کاهش داشته است، ابراز داشت: تمایل به کشت چغندر قند به عنوان یکی از کشت‌های بهاره و کم آبی و عدم مقرون به صرفه بودن و قیمت پایین محصول در سال گذشته را از عمده دلایل کاهش امسال کشت سیب‌زمینی در این شهرستان می‌توان برشمرد.

او تعداد سیب‌زمینی کاران شهرستان اسدآباد را ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر دانست و بیان کرد: صد در صد سطح زیر کشت سیب زمینی شهرستان دارای سیستم آبیاری قطره‌ای است.

مرادی همچنین با اشاره به اینکه کشت سیب‌زمینی در اوائل خرداد ماه از سوی بهره‌برداران آغاز و برداشت محصول تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد، اضافه کرد: در سال‌های گذشته برخی از اراضی کشاورزی به صورت استیجاری برای کشت سیب‌زمینی به کشاورزان سایر شهرستان‌ها از جمله شهرستان بهار تحویل داده می‌شد که خوشبختانه امسال زمین‌های استیجاری در زمینه کشت سیب‌زمینی کاهش محسوسی داشته است.

او گفت: افزایش مکانیزاسیون و ادوات و ماشین آلات مکانیزه در زمینه کشت سیب‌زمینی و نیز اعطای تسهیلات به کشاورزان را می‌توان از جمله دلایل کاهش زمین‌های کشاورزی استیجاری شهرستان بویژه در زمینه کشت سیب‌زمینی دانست.

مرادی اظهار داشت: بیش از نیمی از سیب‌زمینی تولید شده شهرستان در سردخانه ۲۵۰۰ تُنی واقع در منطقه چهاردولی و دیگر انبار‌های فنی منطقه چهاردولی انبار می‌شود ضمن اینکه برخی از سیب زمینی کاران که دارای انبار باشند نسبت به انبار سیب‌زمینی خود اقدام و یا محصول سیب زمینی برداشت شده خود را به سایر سردخانه‌های سطح استان برای انبار ارسال می‌کنند.
منبع ایسنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.