طرح جامع نظارت بر ایمنی راه‌ها و محورهای مواصلاتی سمنان تدوین شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: طرح جامع نظارت بر ایمنی راه‌ها و محور‌های مواصلاتی درون استان به منظور افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای تدوین و اجرایی شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان به فعالیت‌های و اقدامات موثر دستگاه‌های مربوطه استان سمنان در حوزه ایمنی راه‌ها اشاره کرد و در این زمینه از کسب رتبه‌های برتر سمنان در میان استان‌های دیگر کشور خبر داد.

او کسب این افتخار برای استان سمنان را برآیند همه اقدامات دستگاه‌های متولی عنوان کرد و تغییر ماهیت جلسات کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان و هدایت آن به سمت اقدامات ملموس و کاربردی را خواستار شد.

او به واژگونی و خروج از جاده که علت ۴۶ درصد تصادفات منجر به فوت در استان سمنان است اشاره و تصریح کرد: اقدامات موثر و کاربردی به منظور ارتقای خدمات و ارائه امکانات استراحتگاهی در راه‌های استان، کاهش ۵۰ درصدی تصادفات را به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه سه هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی در استان سمنان وجود دارد، گفت: تدابیر مورد تاکید و اشاره استاندار در خصوص پیگیری و ساماندهی مجتمع‌های خدماتی بین راهی استان در خدمات‌رسانی مطلوب‌تر و کاهش تصادفات بسیار موثر است.

ضرورت توجه به ایمنی راه‌ها در مدیریت شهرستان‌ها

شریفی‌نژاد ادامه داد: اقدامات و تصمیم‌گیری‌های در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌ها، با جان، مال و سلامت مردم ارتباط دارد.

او با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اقدامات و نظارت‌ها در محور‌های مواصلاتی، باید به صورت شهرستانی صورت گیرد، گفت: فرمانداران و شهرداران رُکن اصلی و اساسی جلسات کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌ها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تاکید کرد: فرمانداران باید به صورت فعال در جلسات شرکت کنند و نسبت به انجام اقدامات موثر اهتمام داشته باشند.

تلفات در تصادفات جاده‌های استان سمنان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشت.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.