رئیس پلیس راه استان سمنان:

تصادفات جاده‌ای سمنان جان ۱۴۷ نفر را گرفت

رئیس پلیس راه استان سمنان از کاهش ۶ درصدی تصادفات جاده‌ای فوتی خبرداد و گفت: تصادفات جاده‌ای سمنان با مرگ ۱۴۷ نفر همراه بود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: کاهش تصادفات جاده‌ای این استان نتیجه اقدامات و تلاش‌های به موقع پلیس راه است.

او با ابراز تاسف از جان‌باختن ۱۴۷ نفر در تصادفات هفت ماه گذشته در جاده‌های این استان بیان کرد: ۹۳ نفر از این افراد در صحنه تصادفات فوت شدند.

او به تصادفات جرحی ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهر در استان سمنان نیز اشاره و بیان کرد: آمار مصدومان این تصادفات نیز ۱۹۱ نفر بود که نسبت به سال گذشته، افزایش ۱۳ درصدی نشان می‌دهد.

بی‌توجهی راننده به جلو با ۶۴ درصد، بیشترین فراوانی را از نظر علت تصادفات در راه‌های استان سمنان در این مدت به خود اختصاص داد که کبیری آن را بیان کرد.

او گفت: نوع کاربری سواری با ۷۳ درصد، بیشترین فراوانی در تصادفات در هفت ماه گذشته از سال ۱۴۰۰ در معابر برون شهری بود.

رئیس پلیس راه استان سمنان همچنین بیشترین فراوانی نوع حوادث رانندگی جاده‌ای را با ۶۰ نفر فوتی در راه‌های برون شهری استان در مدت زمان مذکور واژگونی و با عمده علت خستگی و خواب آلودگی رانندگان دانست.

او به اجرای طرح زمستانه پلیس راه سمنان اشاره و بیان کرد: اقدامات در چهار گردنه خطرآفرین در راه‌های استان انجام می‌شود و چهار تیم نیز به صورت شبانه‌روزی در محل‌های پیش‌بینی شده استقرار دارند.

سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ مرحله برف سنگین در راه‌های استان سمنان بارید که از این تعداد، ۱۴ مرحله منجر به انسداد ۱۲۸ ساعته راه‌ها شد.

۶۷۰ خودرو نیز در این شرایط در راه مانده امدادرسانی شدند.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.