رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیشب ۴ شهر شوط، پلدشت، چایپاره و سردشت با کاهش میزان بستری‌ها از وضعیت قرمز خارج شدند

دکتر محمد امین ولیزاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی در گفتگو با در مورد وضعیت استان آذربایجان غربی گفت: تا آخر هفته قبل ۶ شهرستان سه شهرستان شوط پلدشت و چایپاره از شمال استان و پیرانشهر، اشنویه و سردشت از جنوب استان در وضعیت قرمز بودند.

ولیزاده با ابراز خرسندی از تغییر وضعیت قرمز ۴ شهرستان گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر‌های یاد شده و خدمات بموقع همکاران حوزه سلامت در مواردی مثل بیماریابی و تسریع در واکسیناسیون از دیشب ۴ شهر شوط، پلدشت، چایپاره و سردشت با کاهش میزان بستری‌ها از وضعیت قرمز خارج شده اند، و این نشان می‌دهد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه به موقع به مرکز بهداشتی و انجام واکسیناسیون وضعیت کرونا قابل کنترل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص رنگبندی شهرستان‌های استان گفت: در حال حاضز شهر‌های اشنویه و پیرانشهر قرمز، شاهین دژ و چالدران زرد و ۱۴ شهر دیگر نارنجی هستند.

ولیزاده در مورد وضعیت کلی استان در خصوص استقبال از واکسیناسیون افزود: به طور کلی دوز اول ۸۵ درصد تزریق شده و در بعضی از شهر‌ها مثل ارومیه بیشتر از ۹۰ درصد مردم واکسن دریافت کرده اند و دوز دوم نزدیک به ۷۰ درصد تزریق شده است.

وی با ناخشنودی از عدم استقبال گروه‌های هدف از دریافت دوز سوم گفت: در حدود ۲۳ هزار نفر از مردم استان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با واکسیناسیون محله محور  نیز گفت: در خانه‌های بهداشت و روستا‌ها طرح لکه گیری که همان مراجعه خانه به خانه می‌باشد در حال اجراست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.