رئیس راهنمایی و رانندگی مهاباد:

حل مشکلات ترافیکی با جریمه راهکاری منطقی و کارآمد نیست

رئیس راهنمایی و رانندگی مهاباد گفت: حل مشکلات ترافیکی شهر با جریمه تعبیر اشتباهی است و راهکاری منطقی و کارآمد نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ حاتم ابراهیمی رئیس راهنمایی و رانندگی مهاباد اظهار کرد: حل مشکلات ترافیکی مهاباد نیازمند اقدامی همه جانبه است و در کنار آن می‌توان از ترکم زدایی از مرکز شهر با انتقال شعب بانک به محلات، تغییر رفتار‌های رانندگی، استفاده از پارکینگ و فرهنگ‌سازی برای مراجعه در زمان مناسب بصورت پیاده به بخش مرکزی استفاده کرد.

ابراهیمی افزود: انجام حرکات نمایشی با خودرو و تردد خودرو‌های تک سرنشین و خیابان گردی که بیشتر در بین جوانان مهابادی مشاهده می‌شود، نیازمند فرهنگ سازی و نظارت بیشتر خانواده‌ها بر این موضوع است.

وی با بیان اینکه ترافیک شهر مهاباد بر زندگی همه شهروندان تأثیر گذار است، اذعان کرد: درحال حاضر بخش مرکزی شهر شامل خیابان‌های شهرداری، میدان آرد، ملاجامی، چهارراه، سه راه وفایی، میدان ساعت و ... با معضل ترافیک دست به گریبان هستند، به نحوی که ترافیک بخش مرکزی حتی شهروندان ساکن در شهرک کارمندان و حاشیه شهر را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس راهنمایی و رانندگی مهاباد همچنین بیان کرد: درحالیکه تمام مراکز خدماتی شهر مهاباد از جمله ادارات، مدارس، بانک‌ها، مراکز رفاهی و تجاری در مرکز شهر قرار دارند، ایجاد گره ترافیکی دور از انتظار نیست.

سرهنگ ابراهیمی خاطرنشان کرد: تاریخ احداث خیابان‌ها به ۵۰ سال قبل برمی‌گردد و در حال حاضر گنجایش این حجم از خودرو و ترافیک را ندارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.