پرداخت ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه تفاهم نامه‌های صندوق کارآفرینی

مدیر صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه، میزان تسهیلات پرداختی هفت ماه سپری شده از ابتدای امسال را در حوزه تفاهم نامه‌ها ۵۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عظیمی فشی مدیر صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه از برنامه صندوق کارآفرینی امید در ایجاد ۲ هزار صندوق خُرد روستایی با هماهنگی جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و بهزیستی در کشور خبر داد و گفت : از این تعداد از سال ۹۴ تاکنون ۱۹۸ صندوق به مبلغ ۱۰۳ هزار میلیون ریال با عضویت هفت هزار نفر افراد روستایی زیرپوشش در استان ساماندهی شده که در آینده نزدیک با همکاری بسیج سازندگی و جهاد کشاروزی این تعداد به ۳۰۰ صندوق افزایش خواهد یافت.

او «طرح هر روستا یک محصول و هرخانه یک کارخانه» را از جمله راهبرد‌های اصلی صندوق عنوان کرد و هدف آن را شناسایی، ساماندهی و حمایت از روستا‌های دارای ظرفیت مناسب به منظور تبدیل شدن به روستای بدون بیکار دانست.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه، نمونه‌های اجرا شده این طرح در استان را در روستا‌های «فش» کنگاور، «داریان» و «میوان» پاوه با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ذکر کرد.

او کمک به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف به منظور ارائه و فروش محصولات تولیدکنندگان و معرفی کارآفرینان از طریق مسابقه «میدون» و حمایت مالی از برگزیدگان مسابقه مذکور تا سقف ۴۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد.

عظیمی فشی افزود: در راستای اجرای تفاهم با شهرداری کرمانشاه و سازمان برنامه و بودجه، در خصوص بازسازی اتوبوس‌های فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی، صندوق کارآفرینی امید استان باهدف نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری اتوبوسرانی شهر کرمانشاه برنامه تامین مالی بازسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس را در سال جاری در دستور کار قرار داده است.

او از عاملیت پرداخت تسهیلات اعتبارات تبصره ۱۸ توسط صندوق کارآفرینی امید در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تمام تسهیلات پرداخت شده صندوق کارآفرینی امید در سرفصل‌های منابع داخلی، اشتغال روستاییان و عشایر، صندوق‌های خُرد محلی، طرح‌های هر روستا یک محصول، تفاهم نامه‌های اشتغال و ضروری پرداخت شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.