شوشمی مرز رسمی است/پرداخت ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به زلزله زدگان دالاهو

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، شوشمی مرز رسمی است و به موجب آخرین تصمیم کارگروه ویژه مرز، مدیریت آن به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بالایی سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه با بیان اینکه از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی مرز شوشمی اختصاص یافته است، گفت : کلیات طرح جامع بازارچه شوشمی در کارگروه ویژه مرز استانداری تصویب و برای تکمیل فرآیند تصویب به سازمان راهداری کشور ارسال شده است.

او گفت : توسعه و ساماندهی مرز شوشمی را متوقف و یا موکول به تصمیمات دیگر نمی‌کنیم و بر اساس توافقات و تفاهم نامه‌های تنظیمی بین جمهوری اسلامی و اقلیم کردستان عراق در سنوات اخیر، ایجاد بازارچه سازان در راستای توسعه همکاری‌ها و همزمان با فعالیت مرز شوشمی تصویب شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه افزود: ۲ مرز شوشمی و سازان از حیث ظرفیت و زیرساخت‌ها دارای ویژگی اختصاصی خود هستند.

جلیل بالایی افزود: تصمیمات حوزه مرز تابع سیاست‌های دو جانبه کشور ایران و عراق است که بر اساس منافع دو طرف شکل می‌گیرد و ایجاد بازارچه‌های شوشمی و سازان، مکمل و متمم بهره مندی از ظرفیت‌ها از جمله تجارت و تردد مسافر است که با جدیت پیگیری می‌شود.

او با اشاره به ورود و تشکیل کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان گفت: با اتخاذ تصمیمات مناسب شاهد وحدت و هماهنگی قانونی در نوع مواجه با کالای همراه مسافر، فروش اینترنتی و حمل توسط پست باشیم و راهکار‌های تامین آسان و بدون زحمت ارزاق و نیازمندی‌های مردم شهر‌ها و روستا‌ها مرزی برای جابجایی کالای تولید داخل در همه شهرستان‌های مرزی مورد بررسی قرار گرفته است.

۲۹۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شد

فرماندار دالاهو گفت: ۲۹۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض در بخش‌های مسکن، کشاورزی و شیلات به آسیب دیدگان این شهرستان که در زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶، دچار خسارت شدند، پرداخت شد.

کرم محمدی افزود: از مجموع تسهیلات پرداخت شده، ۲۳۳ میلیارد تومان وام ارزان قیمت و ۵۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض به زلزل زدگان در این شهرستان پرداخت شده است.

او افزود: در زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ در منطقه غرب استان کرمانشاه در مجموع ۶ هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی آسیب دید که از این تعداد، سه هزار و ۷۹۰ واحد تخریبی و ۲ هزار و ۴۷۲ واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیر بودند.

فرماندار دالاهو گفت: در مجموع ۲۰۴ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای ساخت و مرمت واحد‌های مسکونی به زلزله زدگان این شهرستان در چهار سال اخیر پرداخت شد.

محمدی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز در زلزله آبان سال ۹۶ در مجموع ۲ هزار و ۹۷۰ واحد دامی نیز آسیب دید که به این واحد‌ها ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز به صورت کمک بلاعوض پرداخت گردید.

او افزود: در بخش شیلات ۸۳ مزرعه پرورش ماهی این شهرستان خسارت دید که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به این واحد‌ها پرداخت شد .

اجرای ١۶ پروژه در سنقر و کلیایی

فرماندار سنقر و کلیایی گفت: در حوزه آب و فاضلاب این شهرستان ١۶ پروژه هم‌اکنون با پیشرفت مناسب در دست اجراست.

غلامرضا مرتضوی افزود: برای این پروژه‌ها بیش از ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

او افزود: این تعداد شامل پروژه‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی از جمله اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر سنقر با ٢٢ میلیارد ریال، خط انتقال آب شرب مابین مخازن تصفیه خانه سد شهدا با ٢۴ میلیارد ریال اعتبار و ١۴ پروژه آبرسانی به روستا‌ها و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی است.

فرماندار سنقر و کلیایی، در توضیح پیشرفت پروژه‌ها گفت: برخی از این پروژه‌ها تکمیل شده و تعداد باقی‌مانده با پیشرفت مناسب در حال اجراست.

مرتضوی افزود: بیش از ٨٠ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های جدید در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص این مقدار، تمامی پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب شهرستان در آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار