واکسیناسیون ۸۷ درصد جمعیت سنقر و کلیایی/پاوه نارنجی شد

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره روند واکسیناسیون کرونا دراین شهرستان، گفت: ۸۷ درصد جمعیت سنقر و کلیایی نوبت نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غلامرضا مرتضوی فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی گفت : بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه شهرستان سنقر و کلیایی در وضعیت نارنجی قرار دارد.

او گفت : رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم باید ادامه پیدا کند، زیرا وضعیت نارنجی شکننده است.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی افزود: تاکنون تمامی محدودیت‌های کرونایی مصوب ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا متناسب با رنگ بندی کرونایی در شهرستان سنقر و کلیایی اجرا شده است.

مرتضوی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در شهرستان سنقر و کلیایی، افزود: روند واکسیناسیون کرونا در سنقر و کلیایی به خوبی درحال انجام بوده به صورتی که تاکنون ۸۷ درصد جمعیت هدف نوبت نخست و ۶۳ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

او ادامه داد: طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا با کمک خانه‌های بهداشت روستایی برای تزریق واکسن به افراد جامانده در شهرستان سنقر و کلیایی در حال انجام است.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی گفت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا استان کرمانشاه باید کارکنان تاکنون حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده باشند و در غیر این صورت از فعالیت و حضور در محل کار ممانعت به عمل آمده و غیبت محسوب می‌شود .

رنگ بندی کرونایی در پاوه

سرپرست فرمانداری پاوه گفت: رنگ بندی کرونایی این شهرستان بعد از مدت‌ها از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرد، اما این وضعیت شکننده و ناپایدار است.

جلیل بالایی افزود: آمار بستری‌های کرونایی در پاوه از هفته گذشته به کمتر از ۶ نفر در روز کاهش پیدا کرده و این موجب شده وضعیت این شهرستان نارنجی شود.

او افزود: زدن ماسک و تزریق واکسن ضامن پایداری و عامل تغییر وضعیت به زرد و سپس آبی است، اما متاسفانه شاهد شرکت شهروندان در مراسمات تشییع و عروسی و عادی انگاری وضعیت هستیم.

سرپرست فرمانداری پاوه ادامه داد: تاکنون ۹۵ درصد معلمان و جامعه فرهنگی و ۸۷ درصد دانش آموزان واکسن کرونا را تزریق کرده اند و از مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان تقدیر می‌کنیم.

بالایی افزود: از ابتدای شروع واکسیناسیون، تاکنون ٨۳ درصد جمعیت هدف پاوه دُز اول و ۶۲ درصد نیز دُز دوم را تزریق کرده اند که امیدواریم با همکاری افراد باقی مانده شاهد افزایش آمار واکسیناسیون و ایمنی جمعی شویم.

او نقش شبکه بهداشت و درمان شهرستان در افزایش مراکز واکسیناسیون و اعزام تیم‌های سیار به کانون‌های جمعیتی را قابل تقدیر و باعث رشد واکسیناسیون دانست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.