توزیع نامتوازن پزشک، چالش نظام سلامت

طرح افزایش ظرفیت رشته های پزشکی که در دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی است، با مخالفت‌هایی همراه شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش ظرفیت پزشکی، موضوعی که سالهاست دغدغه  مسئولان است  با این حال گلایه‌هایی به این طرح وارد شده و متولیان این امر پیشنهاداتی را در جلسات مختلف ارائه داده اند. اخیرا جلسه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور مسئولان این شورا، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد تشکیل شد تا نسبت به افزایش ظرفیت پزشکی در جامعه تصمیم گیری شود.

پیشنهاد مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش سالانه ۳ هزار پزشک به ظرفیت پزشکی در کشور بود، آماری که باز هم با استاندارد‌های جهانی فاصله زیادی خواهیم داشت.

۱۸ سال با استاندارد‌های جهانی فاصله داریم

منصور کبگانیان قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به تصویب دو مصوبه با نظر اعضای شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوبه اول؛ افزایش حداقلی پذیرش ۳۰۰۰ دانشجوی پزشکی به ظرفیت موجود کشور طی بازه زمانی حداقل ۵ سال به تصویب رسید و بعد از آن از سوی شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ارزیابی جامعی صورت خواهد گرفت.

کبگانیان گفت: به علت حساسیت، این مصوبه در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور روسای سه قوه مطرح خواهد شد؛ اگرچه مصوبات شورای راهبری ستاد جامع نقشه لازم الاجراست اما اگر وزیر بهداشت آمار جدیدی برای ارائه در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور دارند، از آن استقبال می‌کنیم.

او ادامه داد: در مصوبه اول تبصره‌ای مبنی بر اینکه «وزارت بهداشت باید طرح افزایش ظرفیت پزشکان را برای صحن شورای عالی از ۳۰۰۰ به ۵۰۰۰ ارتقا دهد» منظور شد. این در شرایطی است که با افزایش پذیرش۳ هزار دانشجوی پزشکی در سال، ۱۸ سال با استاندارد‌های جهانی فاصله داریم.

کبگانیان گفت: اگر رقم این افزایش ظرفیت را تا ۵۰۰۰ نفر افزایش دهیم، ۱۲ سال دیگر همپای کشور‌های پیشرفته خواهیم شد. طبق آمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۱۸ پزشک داریم که این رقم باید به ۳۰۰ پزشک برسد تا به عدد استاندارد جهانی نزدیک شویم.

با وجود اینکه مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور همواره بر افزایش ظرفیت پزشکی ۳ تا ۵ هزار پزشک در سال تاکید دارند اما معاون آموزشی وزارت بهداشت مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده است؛ چرا که این مصوبه باعث به خطر افتادن سلامت و جان افراد جامعه است و همچنین مغایرتی با بررسی‌های کارشناسانه وزارت بهداشت ندارد.

مسئولان وزارت بهداشت مدعی هستند که سلامت مردم با افزایش ظرفیت پزشکی در جامعه تامین نمی‌شود، بلکه افزایش امکانات و خدمات پزشکی می‌تواند به این امر کمک کند. دلیل مخالفت وزارت بهداشت با افزایش ظرفیت پزشکی بر مبنای ناعادلانه بودن آن است که اگر تحقق یابد، باید شاهد خروج نخبگان و سرمایه‌های انسانی از کشور و سپردن آن‌ها به دست بیگانگان باشیم.

تهدید سلامت مردم با افزایش ظرفیت پزشکی

ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، در واکنش به افزایش ظرفیت ۳ هزار پزشک گفت: افزایش سالیانه ۳ هزار پزشک (حدود ۴۰ درصد) ظرفیت پزشکی کشور، با کارشناسی وزارت بهداشت مغایرت دارد و تهدیدکننده سلامت مردم است.

او گفت: مطالعات وزارت بهداشت نشان می‌دهد که براساس معیار‌های داخلی و بین‌المللی، نیاز به پزشک، به خصوص پزشک متخصص در کشور احساس می‌شود اما با توجه به امکانات موجود و اهمیت کیفیت آموزش در حوزه سلامت مردم، این افزایش باید شیب ملایم و منطقی داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: افزایش دسترسی مردم به پزشک، فقط از طریق افزایش ظرفیت پزشکی محقق نمی‌شود. تا زمانی که نظام سطح‌بندی و ارجاع با اولویت خدمات ارتقای سلامت و پیشگیری و فرآیند بومی‌گزینی پزشکان و نظام پرداخت عادلانه اصلاح نشود، حتی اگر ظرفیت‌ها را چندبرابر کنیم، بازهم مشکل دسترسی به پزشک در مناطق محروم را خواهیم داشت.

باقری‌فرد تصریح کرد: اگر افزایش تعداد پزشکان مشکل‌گشا بود، مردم کشور‌های همسایه از جمله عراق با وجود داشتن تعداد بیشتر متخصص نسبت به ما، جهت درمان بیماری‌های ساده و پیچیده به ایران سفر نمی‌کردند، لذا ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی را باید عالمانه، هوشمندانه و با توجه زیرساخت‌ها و امکانات افزایش داد و همزمان آینده شغلی پزشکان را نیز تضمین کرد.

با این تفاسیر؛ مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر مساعدی با افزایش ظرفیت پزشکان با وجود نقد‌های وارد شده از سوی وزارت بهداشت و متولیان سلامت کشور، دارند.

گزارش

مواجه شدن پزشکان تهران با مشکل بیکاری

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در تهران با بیکاری پزشکان مواجه هستیم و در سطح ملی توزیع پزشکان به خوبی انجام نگرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در صورتی که بخواهیم شاخص‌های کشور‌های توسعه یافته را برای تامین پزشک در کشور رعایت کنیم باید قدم‌هایی برای جذب پزشک برداریم.

عاملی گفت: ظرفیت‌های لازم نیز برای جذب پزشک در کشور وجود دارد با توجه به استادانی که در دانشگاه‌ها آموزش می‌دهند. در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار داریم که ظرفیت جذب پزشک را حداقل تا ۳ هزار نفر افزایش دهیم. در حال حاضر ۳ درصد داوطلبان رشته‌های پزشکی جذب دانشگاه می‌شوند.

از سوی دیگر مسئولان نظام پزشکی کشور معتقد هستند، کشور با هیچ گونه کمبود پزشک مواجه نیست و حتی با تعدد پزشک بیکار رو به رو است. همچنین، افزایش ظرفیت می‌تواند نیروی محرکه‌ای برای ترغیب و تشویق پزشکان بیکار برای مهاجرت از کشور باشد.

گزارش

نظام پذیرش، نیازمند بومی‌سازی

موید علویان، رئیس نظام پزشکی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر مشکل نظام سلامت این است که باید نظام پذیرش را بومی کنیم و به جامعه پزشکی امکانات بیشتری را بدهیم.

او افزود: ما با کمبود پزشک و کادر درمان مواجه نیستیم، بلکه با توزیع نامناسب رو به رو هستیم. افزایش ظرفیت‌ها غیر از اینکه توازن را بر هم می‌زند، سود دیگری ندارد.

علویان گفت: بهتر است با نهاد‌های ذی‌ربط مانند سازمان نظام پزشکی مشورت و همفکری بیشتری شود تا از خروج نخبه‌های پزشکی کشور به دلیل مشکلات فراوان معیشتی ناشی از تعدد پزشک بیکار جلوگیری شود. افزایش ظرفیت پزشکی بار اضافه‌ای به مسئله مهاجرت پزشکان است.

امکانات جامعه پزشکی

وجود سیستم شبکه بهداشتی درمانی در کشور باعث می‌شود تا نیاز جامعه به پزشک کم شود؛ چرا که خیلی از وظایف پزشکان را بهورزان انجام می‌دهند. در حالی که در کشور‌هایی که پزشک زیاد دارند، بجای بهورز، پزشک فعالیت دارد. در آمبولانس‌ها به جای تکنسین اورژانس، پزشک کار می‌کند، در قطارها، در هواپیماها، در مدارس و ... همه جا پزشک دارند.

این نوع فعالیت پزشکی، مطلقا با اقتصاد مقاومتی تطبیق نمی‌کند. امکان این‌گونه پرداخت‌ها در کشور ما وجود ندارد. کشور‌هایی که این گونه عمل می‌کنند، اغلب از طب ملی برخوردارند و شاید اصلا طب خصوصی نداشته باشند. شرایط اقتصادی اکثر پزشکان به صورتی است که بر عکس سابق، کمتر به دنبال تخصص می‌روند. چرا که آینده آن را از نظر اقتصادی نامناسب می‌دانند و لذا هرچه دانشجو را هم اضافه کنید، بر متخصصان افزوده نخواهد شد.

استانداردی برای افزایش ظرفیت پزشکان وجود ندارد

علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت عدم موافقت فرهنگستان علوم پزشکی با طرح افزایش ظرفیت پزشکی در کشور گفت: شاخص و استانداردی در زمینه تعداد و نسبت پزشک به جمعیت وجود ندارد. آن چه در نوشته‌ها بعضاً به آن اشاره می‌شود یک راهنمای کلی است ولی به دلیل تفاوت سیستم‌های ارائه خدمات سلامت در کشور‌ها و نحوه تربیت مسئولیت پزشکان در کشور‌های مختلف، نسبت مزبور به عنوان استاندارد و یا شاخص حساب نمی‌شود.

او افزود: شاخص‌های بهداشتی و سلامت شامل مرگ و میر مادران، نوزادان، کودکان زیر یک و زیر ۵ سال و امید به زندگی و از این قبیل است. اینکه برای هر کشوری ظرفیت پزشکی تعیین شود، استاندارد و شاخصی وجود ندارد؛ چرا که شرایط هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است، برای مثال احتمال دارد فردی که در یک کشور با عنوان پزشک شناخته می‌شود در کشور دیگر با نام دیگری مطرح شود؛ بنابراین این سوءتفاهم‌ها باعث ارائه آمار اشتباه از ظرفیت پزشکی در کشور‌های مختلف می‌شود.

مرندی تصریح کرد: سال‌های قبل از انقلاب و نیز سال‌های اول انقلاب افرادی از بنگلادش، هندوستان و پاکستان به عنوان پزشک وارد ایران می‌شدند که اغلب آن‌ها اصلا پزشک نبودند و مدرکشان معادل لیسانس پزشکی بود اما در کشور خودشان با نام پزشک شناخته شده بودند و ما هم آنان را پزشک می‌نامیدیم.

 رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: تلقی از دکتر در کشور‌ها متفاوت است. شبکه بهداشت و درمان در کشور خیلی از وظایف پزشکی و خدمات بهداشتی و برخی از خدمات درمانی را به بهورز‌ها آموزش داده است و اگر آن‌ها در تشخیص یا درمان بیماری‌ها موفق نبودند بیمار را به پزشک بالا دست خود ارجاع می‌دهند.

مرندی گفت: اگر سیستم ارجاع در کشور ایجاد و تکمیل شود، صرفه جویی خیلی زیادی در نیروی انسانی پزشکی و اعتبارات خواهد شد. ضمن اینکه دسترسی مردم هم با هزینه و درد سر کم تری به تیم سلامت، پزشک، متخصص و ... بیشتر خواهد شد، البته زیر بنای شبکه در این زمینه وجود دارد و تنها قسمت ارجاع آن تکمیل نشده است. اکنون که سیستم ارجاع تکمیل نشده، هر بیماری ممکن است به هر دلیلی حتی در یک روز به چند پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه و چندین نسخه و دستور آزمایش دریافت کند که هزینه‌ها را خیلی بالا می‌برد و همیشه هم نتایج، رضایت بخش نیست.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی بیان کرد: با تشکیل سیستم ارجاع مراجعه بیماران به پزشک عمومی و متخصص کم می‌شود؛ بنابراین با تعداد محدودتری از متخصص و پزشک عمومی می‌توانیم خدمات درمانی را ارائه دهیم.

مرندی درباره تعداد کم پزشک و متخصص در مناطق کم برخوردار گفت: در حال حاضر در روستا‌های کشور بهرورز داریم و ۳ دهه‌ای می‌شود که با ارائه خدمات به مردم روستا توانسته اند نیاز مردم به پزشکان را کاهش دهند. اگر سیستم ارجاع تکمیل شود، به دلیل وجود شبکه، برخورداری مناطق محروم از پزشک و متخصص بیشتر شده و به عدالت در سلامت نزدیک‌تر می‌شویم. ضمن اینکه صرفه جوئی بسیار زیادی در اعتبارات و نیروی انسانی پزشکی خواهد شد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: کسانی که در زمینه افزایش ظرفیت پزشکی در جامعه نظر می‌دهند به دلیل محدودیت شناخت از شبکه بهداشتی درمانی است که این گونه نظر می‌دهند. آن‌ها از وظایف بهورزان در روستا و خانه‌های بهداشت و نقش سیستم ارجاع، اطلاع دقیق ندارند. اگر سیستم ارجاع در کشور نداشته باشیم در هر روستا و شهری باید هر نوع متخصص و پزشک خدمات ارائه دهند و امکانات و تجهیزات پزشکی و ... هم بی دلیل و با هزینه‌های هنگفت و با بازدهی کم باید فراهم شود و احتمالاً با تخلفات پزشکی بیشتر هم مواجه خواهیم بود.

آزمون دانشجویان پزشکی

افزایش ظرفیت پزشکی باعث تخلف در جامعه می شود

مرندی افزود: حتی بعضی عمل‌های جراحی یا زیبایی غیرضروری انجام می‌شود. چرا که پزشکان باید درآمد داشته باشند و به همین علت ممکن است جراحی‌های غیرضروری انجام شود. با افزایش ظرفیت پزشکی تخلفات در جامعه هم بالا می‌رود زیرا نظارت در این زمینه‌ها ضعیف است. تخلفات پزشکی از این قبیل زیاد وجود دارد، چه برسد به اینکه تعداد پزشکان بیشتر شود.

مرندی درباره نیاز مشخص کشور به تعداد پزشکان گفت: تعیین ظرفیت پزشکی در کشور بستگی به سیستم شبکه دارد و رئیس جمهور در زمینه تکمیل سیستم شبکه، ارجاع و پزشکی خانواده در کشور به وزارت بهداشت دستور داده اند که در صورت اجرایی شدن آن، کمبود‌های نقاط محروم با هزینه‌های بسیار کمتر و نیروی انسانی کمتر جبران می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی بیان کرد: از سال ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ به جای پذیرش چند صد دانشجوی پزشکی که وزارت علوم پذیرش می‌داد، با تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در تمام استان‌های کشور، از همان سال اول تعداد پذیرش را به هفت هزار نفر رساندیم. سیستم ارجاع کشور تا چند سال آتی می‌تواند در کشور ایجاد شود که بعد از آن نیاز کشور را به پزشک کمتر خواهد کرد.

او ادامه داد: با افزایش کارشناسی نشده ظرفیت پزشکی خسارات جدی به مردم جامعه وارد می‌شود. بعضی از پزشکان همین الان هم برای کسب درآمد بیشتر، مهاجرت را ترجیح می‌دهند. اصولاً تعداد پزشکان، سلامت جامعه را بالا نمی‌برد بلکه خدمات پیشگیری و بهداشتی باعث تحقق این امر خواهد شد.

مرندی درباره افزایش کیفیت شاخص‌های پزشکی گفت: شاخص‌های بین المللی در همه کشور‌ها به سازمان جهانی بهداشت گزارش می‌شوند و در کتاب‌های این سازمان و نیز نشریات بانک جهانی، یونیسف و ... نوشته می‌شود و هیچ کدام از شاخص‌ها در زمینه تعداد پزشکان کشور‌ها نیست.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: همه کشور‌ها باید میزان مرگ و میر نوزادان، مادران و کودکان کمتر از ۵ سال را به سازمان جهانی بهداشت گزارش دهند زیرا بیان کننده مجموعه اقدامات هر کشوری برای پیشبرد وضع بهداشت و سلامت آن جامعه است.

گزارش از نادیا عابد 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۴۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
خود پزشکهاتصمیم میگیرند تعداد چقدر باشد .خوب آنها دوست دارند تعدادشان کم باشد تاناز کنند درآمدشان هم بالاباشد.افرادی که دوست دارند پزشکی بخوانند باید بیجهت وبشدت باهم رقابت کنند سردرسهای کم ارزش .زیاد پول خرج کنند وحتی برای ادامه تحصیل به روسیه یا کشور های دیگر بروند.آقایانی که میگویید تعدادما پزشکا کافی است از کجا میدانید جهش های ای ویروس کم تان نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
مملکت نیست که نمی دونم چرا نمی ترکه از این همه درد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
مشکل دیگری به نام بیمه هاهستند که تمام هزینه های پزشکی را پوشش نمی دهند وقتی فردی بیمه هست وبه پزشک مراجعه می کند باید غیراز بهبودی به چیزدیگری فکر نکند ولی اکنون هزینه های گزاف درمان بیماری های بیشماری بر بیمارایجاد می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اگر دین ندارید لااقل آزاد باشید .
انتشار انحصاری نظرات یعنی نقض آزادی بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
درامد سالانه پزشک عمومی در
استرالیا : 120000دلار
دانمارک : ​​۱۰۹,۰۰۰ دلار
سوئیس :۱۱۶,۰۰۰ دلار
فرانسه : ۹۲,۰۰۰ دلار
انگلستان : ۱۱۸,۰۰۰ دلار
کانادا :۱۰۷,۰۰۰ دلار
آمریکا : ۱۶۱,۰۰۰ دلار
با آغوش باز پذیرای متخصصین و نخبگان کشورتان هستیم . دوست دار همیشگی شما ، کشورهای پذیرای فرار کنندگان مغزی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
چرت نگو
مالیات 52% میگیرن بدبخت میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
درآمدسالانه کارگر معلم وکارمند هم درسایر کشورها همین حد است واندکی تفاوت دارد مشکل اینجاست که در کشورمادرآمد پزشک بامشاغلی که عرض کردم صدتا هزاربرابربیشتر است بایداین تفاوت های وحشتناک برداشته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
مصوبه فروش نخبگان پزشکی !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
مگه ایران فقط تهران هست؟ در شهرهای ایران کو متخصص؟
Iran (Islamic Republic of)
نماینده شورای شهر
۰۷:۵۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
لااقل تعمیر کار خودرو یه صمانتی جهت انجام کارش می نماید ولی پزشک اصلا فقط ویزیت می گیرد ونسخه تکراری صادر می نماید انهم در چندتانیه
ولی میکانیک ممکن است ساعتها وقت بگذارد وعیب خودرو را مجانی پیدامی کند سپس هزینه تعمیر می گیرند
ولی پزشکی برعکس تمام هزینه تشخیص راازبیمار می گیرند انهم به کمک دستگاهها وسپس درمان ناقص می نمایند جهت تشخیص دقیق هربار مراجعه باید وزیت پرداخت شود باانکه میکانیک درهمون زمینه تعمیر مراجعات بعدی رایگان است تا به تشخیص قطعی برسد
لااقل پزشکان از معرفت وتعهد میکانیک ها یادبگیرند
بیمار را ممردرامد خودقرارندهندببیشترمشاغل همینطور است تا کار صحیح انجام نگیرد هزینه نمی گیرند ولی پزشکی برعکس است یک بیمار گاها مجبوراست صدتا دکترعوض کند تا دردش مشخص شود انهم هرکدام باپرداخت هزینه گزاف این نان خوردنها ارزشی ندارد وحکم حرام راداردخصوصا گرفتن ازفرد علیل وبیمار که خود نیاز به کمک دارد
دردش بجا مانده ودرمان نشده اما جیبش راخالی کرده اند حکیم باشی های قدیم مرد بودند ومرحم زخم مردم نه نمک زخم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
درست فرمودید هزینه مکانیک کجا هزینه پزشکان کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
کودکانه ترین استدلال این است که ظرفیت اضافه نگرددزیرا کیفیت کم وعلم ضعیف می گردد
پزشکی دراصل نوعی خدمات رسانی عمومی است که درمقابل گرفتن هزینه نسبت به مداوای شخص اقدام می گردد
افراد جامع روزانه فقط بیمار نمی شوند بلکه نیازهای دیگری هم دارند که بایستی به متخصص مربوطه مراجعه نمایند
منجمله تعمیر خودرو که مانندپزشکی تخصصهای مختلفي داردآیا هرقدرمیکانیک جدید وارد بازار گردد ازکیفیت ودانش میکانیکی کم گردیده یا بهترشده؟ یقینا بهتر شده وخدمات رسانی سریعتر انجام می گیرد چنانچه درمیکانیکی به بهانه اشتغال وکاهش دانش انحصار بود مردم هنوزبایستی تنها به میکانیک قدیمی کاربراتوری مراجعه نمایند انهم چندماه طول بکشدتانوبتش شودانهم با پرداخت هزینه زیاد زیرا مجبوراست وتنها چندنفرهستند محدود
زندگی مردم ازحرکت خواهد ایستاد اما برعکس اتفاقا روز بروز برخدمات رسانی بهتر اصافه می گردد ومیکانیکهامتبحرتری وارد می گردد دراثررقابت همان میکانیک دنبال یادگیری بهتراست
مردم واقعا نیاز به خدمات پزشکی دارند هرچه‌قدر انحصار تنگترباشد رقابت علمی کمتر ودردسر مردم بیشتر هزینه هم بیشتر می گردد
ایکاش اقایان دکترمرندی ونمایندگان مجلس این معادله ساده رامیفهمیدند ودفاع متعصبانه ازانحصار نمی نمودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خب آخرش چی میشه ؟؟
تعداد پزشک زیاد میشه؛ بین پزشک ها رقابت پیش میاد؛ هر کسی درس بهتر خونده باشه و تجربه بیشتر داشته باشه مشتری بیشتری جذب خواهد کرد و پولدارتر خواهد شد.
بعدش کنکور پزشکی هم حذف میشه؛ چون داوطلب دیگه زیاد نداره و مردم براساس علاقه رشته خودشون رو انتخاب میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
به محض اینکه مدرکم را بگیرم از کشور میروم .
روزی رسان خداست و من تاسف میخورم به حال خودم که اینهمه سختی و مشقت را برای پذیرش در این رشته تحمل کرده ام . در هر نقطه جهان غیر از کشوری که قدر نخبگان و تلاشگران علمی خود را نمیداند نهایت تلاشم را خواهم کرد تا از الام مردم کم کنم و جان انسانها را نجات دهم .
در کشوری که جان مردم با پول مقایسه میشود زندگی کردن یعنی توهین به شعور خودمان .
خوش باشید به اینکه پزشکی هم مثل مشاغل دیگر به فلاکت کشیده میشود
ظاهرا تنها دلالان باید در این کشور صاحب مقام و مرتبه و رفاه باشند و علم و کیفیت حتی پشیزی برای این مردم و برای دولت ها ارزشی ندارد .
نظام سلامتتان پر کیفیت و عالم گیر ! آمین
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۳:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
نمیدونم کی به پزشکان گفته فقط اونها نخبه هست
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس ارشد روابط بین الملل
۱۹:۰۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
بگذارید اقای دکتر مرندی و دیگر پزشکان به اصطلاح متخصص خوش باشنداگر نبود این دستگاههای الکترونیک پیشرفته که کمک نماید درتشخیص بیماریها دانش پزشکی بسیار صفر وناتوان بود وجود این دستگاهها مدیون کشورههای است که در پزشکی انحصار نیست ونحبه ها جذب علوم مهندسی می شوند کدام متخصص پزشکی درایران توانسته اندیک دستگاه بسازند یاحتی تعمییر ساده نمایند بنابراین خواهشا از دانش وهوش خود متکبر نگردندکه اگریک روز دستگاهی خراب شودکارشان فلج است
کشورما بدبختیم که علوم دیگررا داریم فدای منافع تعدادی پزشک می نماییم و هرروزوابسته تر می شویم به وارد نمودن دستگاهها درهمه زمینه ها
ماالان مهندسین باهوش ونخبه لازم داریم نه فقط پزشک
دریک خیابان هزارتا متخصص انهم منتظر به دام انداختن یه بیمار بیچاره کشورهها خارجی خوب بلد هستند ولی نمی گذارند نخبه ها ی کشورشان اسیر پزشکی شوند پزشکی رامانندمشاغل خدماتی ودست چندم دیگر ازکشورهای دیگرجذب می نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اصلا جامعه نخبه پزشکی را بفروشید به کشورهای دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
پدران ومادران ومسئولان خیانت می نمایند به کشورمان وقتی که کودک باهوش را ازهمان دوران دبستان تشویق ودراصل مجبور می نمایند جهت رفتن به شغل پزشکی گاها فرزندبیچاره درزمان انتخاب رشته علاقه به ریاضی دارد به او می گویند تو نمی فهمی صلاح کارخودت را وما بهترمی دانیم حتما برو تجربی بااین کار هم به این فرزندخیانت شده وهم به اینده علم وتکنولوژی واشتغال یه پزشک چندتا اشتغال میتونه ایجادنماید بجزکسب درامدشخصی ولی یک متخصص نخبه علمی صنعتی هزاران شغل می تواند ایجاد ونواوری نماید اینجاست که خصوصا مدیران اموزش و پرورش خیانت می نمایند و جهت تبلیغ خودابتدا اسامی قبول شدگان پزشکی را اعلام می نمایند ودرته جدول نام مهندسین را این یعنی خیانت وبی تدبیری
اگر ماالان مشکل اشتغال داربم زیرا نخبه هایمان محلول در حرفه پزشکی شدند یا درصف رسیدن به ان به فنا رفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
پزشکی درحال حاضر مانند بورس سال 98است که بیشترین طرفدارراداشت بیشتر مردم سرمایه خودرا بردن دربورس خواناخوا بورس شکست خورد وهمه پشیمان وسرگردان شدند
فرهنگ ماایرانیها درتمام کارهایمان بورس بازی عمل می کنیم وبدون مطالعه اینده هرکاری دنبال روی دیگران وتبلیغات هستیم به همین علت بیشتر پشیمانیم
تنها دریک مقطعی افرادی ازهمین فرصت نادانی دیگران سو استفاده می نمایند
الان پزشکی هم نوعی بورس است بورس پرستیژ، بورس درامد دیگر رشته ها ازرونق افتاده ولی دراینده دراین قضیه وشغل هم بورسش تغییر خواهد نمود رشته های درامد وپرستیژ خواهند داشت که افراد شاغل حرفه پزشکی حصرت آن را خواهند خورد
متاسفانه مسئولان ما دقیقا مانند صعود بورس تبلیغ می کردند ولی الان خاموش هستند
اگر این انحصار پزشکی نبود درکشور ماالان بایستی هواپیما بسازیم بهترین صنعت الکترونیک راداشته باشیم تمام دستگاهها ی همین بیمارستانها راخودمان بسازیم که وارد کننده نباشیم ولی افسوس که مدیر نداریم رتبه اول ماباید برود درصنعت نه پزشکی که نهایت می شوند متخصص کسب درامد انهم ازجیب مریض وعلیل بیچاره که خودش به همه نیازمنداست
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی دکترای میکانیک
۱۸:۲۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه درحال حاضر متولیان علوم پزشکی (دکترپزشکی) افسار علم کشور رابدست گرفته اند با انحصاری که ظالمانه ایجاد نموده اند نخبگان مملکت را تجمع وتراکم نموده اند دررشته تجربی بعلت همین انحصارومحدودیت شدید بسیاری ازانها پشت کنکور می مانند ودرنتیجه ذهنهای پویا ی مملکت فلج والاف پزشکی می شوندباانکه این ذهنها می توانستند درعلوم پایه وصنعت نقش آفرینی نمایند ولی درحال حاضر حتی بیکار هستند درصورتی که انحصار پزشکی که افرادی خاص جهت کسب درامد بیشتر ایجاد نموده اند برداشته شود مطمئن همه علوم دیگر پویا ورشد خواهند نمود دیگرافراد نخبه مجبور نیستند تنها بدلیل پرستیژ برونددکتر عمومی شوند بلکه می روند دانشهای نهان وموردنیاز کشور را کشف نمایند منجمله حیطه ریاضی، شیمی، فیزیک وصدها تخصص دیگر حیف که این انحصار لعنتی موجب شده خانواده ها ازهمان ابتدا فرزندان خودرا در سن نوجوانی وحتی کودکی مجبور به رسیدن به پزشکی نمایند فکر می کنند تنها علم ودانش پزشکی است زیرا یکبار مریض بوده اند ورفته اند دکتر خوب شدندولی این پدرومادر هیچگاه ارزش علوم دیگررا حس ننموده اند
حس نمی نمایند اگر علم میکانیک والکترونیک نبود الان پزشکی فلج بودزیرا90درصد کارهای درمان وتشخیص را دستگاهها انجام می دهندولی حیف که نخبگان ما درصف بیخود پزشکی رفتن فسیل وبه هدرمی روند این یعنی نداشتن مدیران دانش دوست متاسفانه سیاست وانحصار طلبی علم در کشوررا خشکانده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
کجای دنیا پزشک متخصص که با بیمارستانی که قرار داد داره، حاضر نیست بخاطر منفعت شخصی و صرفا پول بیمار رو در بیمارستان دولتی عمل نکنه و بگه من فقط در بیمارستان خصوصی عمل میکنم؟!!!
پدر دوستم رو پزشک بیمارستان دولتی میخواست عمل کنه به یک شرط که علاوه بر پرداخت هزینه های عمل در بیمارستان یک چک 30میلیونی که یک روز قبل عمل پاس بشه بهش بده.... چک اگه پاس نمیشد،عمل نمی‌کرد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
یکی نیست از حق این ملت بی نوا دفاع کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا درآمد نجومی پزشکان پیشکش، لااقل یه کاری بکنید بیمار اینقدر توی صف مطب ها انتظار نکشه!!! اگر مسلمان هستید اگر انسان هستید اگر احساس دارید به داد این مردم برسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
انحصار درهرکاری مانند گربه چهاردست وپا است اجازه برداشتن انحصار بدلیل منافع ودراند کلان به هرطریق ممکنی نمی دهند
همه دولتها ومجلسها بسیج شدند تا انحصار را ازشرکتهای خودروی بخاطر ارامش وجان مردم بردارند منتهی نتوانستند آنقدر لابی گری انحصار فعال است که نفس منتقدین را می گیرد
دراین دوره نمایتده گی تاحالا چندبار طرح شکست انحصار خودروی مطرح شد یکبار شورای نگهبان یکبارمصلحت نظام و.. مخالفت کردند زیرا قدرت لابی انحصارگران برقدرت مردم می چربددرپزشکی هم همینطور است مرذم بدبخت داد بیخود می زنند بایدباین شرایط سخت ساخت گوش شندایی وجود ندازد زیرا گوشی که باید بشنود خودش منافع دارد باید تنها صبرکرد صبر صبر صبر تا زمان احرای عدالتی فرارسد ودیگر هیچ
دوستان خون خ ودرا کتیف نکتید واعصاب خودتان رااصلا خرد نکید شمایارای مقابله باانحصارات مختلف درکشورراندارید بسپارید به خدا وگرنه افسار جامعه دست انحصارگران درهرصننف خصوصا خودروها وپزشکان می باشد والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
پزشکی ایران جزء ده کشور برتر جهان است و خودرو سازی ما جزء ننگین ترین کشور ها . قیاس زیبایی بود . بلافاصله بعد از گرفتن مدرک مهاجرت خواهم کرد .
لااقل با روی خوش بدرقه مان میکردید . میرویم اما گمان نبرید که پشیزی ، زمین کوبیدن پزشکان بر رفاه و امکانات شما بیفزاید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
بایه گل بهار نمی شود بفرمائید بروید چنانچه اجازه دهند (البته اشخاص انحصارطلب ودارای منفعت دراین رشته)
انحصار برداشته شود هم مشکل بیماران حل می گرذدهم علم پزشکی شکوفا خواهد گردید
درحال حاضر این نحو طبابت تنها توهین است به علم ومردم پزشکی که دفترچه درمان قبول نمی کند وبه بیمار نوعی سرمایه مادی می اندیشد فقط توهین است وبهتر است برود لااقل برود به بیگانگان خدمت نماید تا ازسرصدقه حقوقی به انها بدهند
پزشکی که بامافیای کنکور وخرید رتبه وتقلب بدست می اید تنها بدرد مهاجرت می خورد
پزشکی که به اندازه یک کارگر ساده دلسوز وتعهد ی بکارش ندارد بهتراست که برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خیلی ها توهم مریضی دارن الکی می رن دکتر
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۵۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
واقعا عادلانه نیس که حقوق پزشکان اینقدر باشه، به همین دلیله که تقاضا برا رشته پزشکی و دندانپزشکی و....زیاده، بعد هم ازشون بپرسی بیشتر علاقه داشتی به خود رشته یا پولش،همه میگن پول، اگه رشته پزشکی یه رشته عادی با حقوق عادی داشت اینقدر تقاضا براش نبود، همه پزشکی رو دوست دارن برا پولش نه خود رشته
Sweden
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اتفاقا اگه مشکل حقوق رشته پزشکی حل بشه که یه راه حل ساده افزایش تعداد پزشکه به موازاتش مسئله کنکور هم حل میشه و دیگه این استرس و فشار و سوء استفاده شرکت های خصوصی آموزشی هم کم میشه و عدالت برقرار میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۵۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
واقعا عادلانه نیس که حقوق پزشکان اینقدر باشه، به همین دلیله که تقاضا برا رشته پزشکی و دندانپزشکی و....زیاده، بعد هم ازشون بپرسی بیشتر علاقه داشتی به خود رشته یا پولش،همه میگن پول، اگه رشته پزشکی یه رشته عادی با حقوق عادی داشت اینقدر تقاضا براش نبود، همه پزشکی رو دوست دارن برا پولش نه خود رشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
واقعا به من بگید این دندانپزشک چکار میکنه که ماهی 600 به بالا میگیره نهایتش چهار سال درس خونده که اگر به بعضی ها هم که معدلش 14 تا 20 هست همین امتیاز رو بدن میتونن دندانپزشکی کنند از خیلی ها هم بهتر
یا همین جراح ها
Iran (Islamic Republic of)
ز
۲۲:۵۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
اگر پول از پزشکی بگیرن کدوم دیوانه پزشکی میخونه .مثل اینکه بگن دوست داری مثلا کارمند بانک بشی و یا خلبان یا پزشک یا مهندس متالوژی همه یک درامد البته همه میگن کارمندبانک.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۵۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
واقعا عادلانه نیس که حقوق پزشکان اینقدر باشه، به همین دلیله که تقاضا برا رشته پزشکی و دندانپزشکی و....زیاده، بعد هم ازشون بپرسی بیشتر علاقه داشتی به خود رشته یا پولش،همه میگن پول، اگه رشته پزشکی یه رشته عادی با حقوق عادی داشت اینقدر تقاضا براش نبود، همه پزشکی رو دوست دارن برا پولش نه خود رشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
ساعت دو و نیم شب هست و از اول دانشگاه تا الان به سایت باشگاه خبرنگاران سر نزده بودم . چون وقت نمیکردم و مدام درحال درس خوندن برای رشته ای بودم که علاقه من بهش باعث شد سه سال پشت کنکور بمونم تا بهش برسم . داشتم سر تیتر اخبار رو میخوندم که چشمم به این خبر افتاد .
دیدم همه هم نظر که چرا قبولی پزشکی سخته . پزشک ها انحصار ساختند . راستش خندم گرفت چون خودمم دلیل این سختگیری ها رو نمیدونستم اما الان میفهمم چرا انقدر سختگیری برای ورود به این رشته وجود داشت . چون شب نشینی های کنکور انگشت کوچیکه مطالعه پزشکی هم نیست . ما از شیش صبح که میشینیم پای درس تا دو و نیم سه درس میخونیم .
حسرت به دلیم که بی دغدغه درس بریم خونه اقوام شب نشینی .
تقریبا نصف روزای هفته مادر هامون با کلی قربون صدقه و حتی بعضی مواقع داد و بیداد از درس جدامون میکنن تا بیایم صبحونه یا ناهار بخوریم .
تمام دانشجو های مهندسی های شریف اندازه ده تا دانشجوی سطح متوسط پزشکی مطالعه ندارند بعد توقع ما اینه که سطح درامدشون با پزشک ها یکسان باشه . مشکل ما اینه که تفاوتی بین عدالت با مساوی بودن نمیبینیم .
هفت سال اوج جوانی رو صرف پزشکی میکنیم دو سال طرح اجباری بعدش هم برای تخصص . ۱۲ سال بعد از دبیرستان درس میخونیم تا متخصص بشیم و بتونیم یه جراحی موفق انجام بدیم و جان یک هموطن رو نجات بدیم .
اما همون شخص برمیگرده و میگه پزشک ها دلالن پزشکها پول مفت میخورن .
باشه . اگر ازار فرمایی و گر نفرین دعا گویم
با این مصوبات نمک به زخم ما نپاشید . هیچ خبر دارید از ساعت کاری ما ؟ از شیفت های دانشجو های اینترن و استاجر خبر دارید ؟ از شب رو با کتاب صبح کردن و خواب رفتن روی جزوه خبر دارید ؟ از حال خراب ما وقتی یه مریض زیر دستمون فوت میکنه و انگار کل دنیا رو سرت خراب میشه ، از این شرایط خبر دارید ؟ نه
شما فقط نگاه میکنید که چرا فلان قشر انقدر پول میگیرند .
اینا مافیا تشکیل دادن . هه ، خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است
با این مصوبات احتمالا شرایط جوری میشه که ما هم مثل بقیه که رفتند بار سفر ببندیم . ولی حداقل مردونگی به خرج بدید و بد بدرقمون نکنید . ما هم میریم شاید جا برای شما باز شد .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۴۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
موضوع کمبود پزشک نیست. بلکه توازن نامتعادل در شهرها هست.
خواهشا مثل افزایش ظرفیت مهندسی بدون در نظر گرفتن امکانات نکنید که میلیون ها مهندس ویا بیکار هستن یا در شغل غیر مرتبط
Sweden
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خوبی پزشکی به اینه که بیکارم باشه بازم حداقل خانواده خودش رو درمان میکنه؛ و حتی میتونه صادر بشه به کشورهای دیگه و درآمد دلاری داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
خوبی مهندسی اینه که اگه بیکارم باشه میتونه میتونه حداقل وسایل خونش رو تعمیر کنه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۳۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
حالا ظرفیت افزایش یافت یانه؟ تکلیف مارو روشن کنید،کنکور داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
تکلیف مارو روشن کنید،کنکور داریم.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۳۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
حالا ظرفیت افزایش یافت یانه؟ تکلیف مارو روشن کنید،کنکور داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
یه گزارش مفصل راجع به مرندی و کارها و نفوذش روی نظام بهداشتی تهیه کنین. آخه خیلی حرفا راجع بهش میگن. باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
در خیلی از شهرها پزشک زیاد هست. همین الان یک پزشک متخصص قلب در یکی از کلانشهر ها داریم که در یک روز کلا ۲ نفر عمل انژیو میکنه ولی یک پزشک دیگه داریم که روزانه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ بیمار فقط در مطبش ویزیت میکنه و تعداد عمل انژیو در یک روز هم حدود ۱۵ بیمار هست یعنی حدود ۷ برابر. علت کمبود پزشک نیست علت اینه که اون پزشک دومی پزشک بسیار خوب و معروفی هست و پزشک اولی معروف نیست و کسی سراغش نمیره. اگر کسی در صف نوبت دهی گیر کرده میتونه به پزشکان غیر معروف تر سر بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
هم اکنون در یک کلاس پزشکی یکی از دانشگاهای علوم پزشکی کشور حدود ۸۰ نفر حضور دارن و تعداد دانشجوهای یک ترم این دانشگاه حدود ۲۰۰ نفر هستن در حالیکه ظرفیت پذیرش در دفترچه انتخاب رشته ۹۰ نفر بوده. یعنی ۱۱۰ نفر اضافه اومدن درس میخونن و مشخص نیست چطوری وارد شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
در شهرهای بزرگ به اندازه کافی پزشک وجود داره. مشکل شهر های کوچک هست.به علت تعداد بیماران کمتر شهر های کوچک و همچنین کیفیت پایینتر زندگی پزشکان انگیزه ای واسه رفتن به شهرهای کوچک ندارن. با افزایش ظرفیت پزشکی هم کیفیت اموزش پایین میاد و هم مشکل کمبود پزشک حل نمیشه و فقط باعث بیکار شدن تعداد زیادی پزشک میشه دقیقا مثل رشته های مهندسی که به علت افزایش تعداد پذیرش همگی بیکار شدن. راه حل کمبود پزشک در شهرهای کوچک بومی گزینی و جذب پزشک به صورت تعهدی است که پزشک ملزم بشه در شهرهای کوچک فعالیت کنه. وگرنه که با افزایش ظرفیت باز هم پزشک انگیزه ای واسه مهاجرت به شهرهای کوچک نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
من از سر جوانی و نا آگاهی جلوی رشوه و حیف بیت المال چند میلیاردی یکی از پزشکان ایستادم ،از شانس این آقا 8 ساله که رئیس و همه کاره شده و من خانواده ام رو به خاک کشیده . هیچ کاری هم نمیتونم بکنم . رک بهم میگه تو حد خودتو نفهمیدی باید تاوان بدی . مشکل پزشکی در کشور ، پزشک سالاری در سیستم هست . تا وقتی وزیرو معاون و رئیس بیمارستان و دانشکده ها و ... پزشک های متخصص هستن. کسی زورش به اینها نمی رسه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
معرفی کن بشناسیم عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
خدالعنتش کنه ایشان را وبیشتر افرادی که باایجادانحصار در پزشکی افسار علم وزندگی مردم را واگذار نموده اند به چندتا پزشک تا منافع ودرامدشان ازاین انحصار تضمین وتامین گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
بهترین راهکار برای نیافتادن در تله جبهه کیری های سودجویانه در حوزه درمان، یکی کردن دانشگاههای پرشکی با سایر دانشگاهها و واگذری آموزش بهداشت به وزارت علوم است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
فرزندم با معدل بالا پشت کنکور پزشکی ماند و سرخورده شد و اکنون کارگری می کند بعد یکی از همکلاسیهای دانشگاهش با معدل بسیار پایین تر با یکسال درس خواندن در یکی از کشورهای شرقی اکنون در دانشگاه عالی پزشکی مثلا در حال اتمام تحصیلات است
فرار مغزها بخودی خود صورت نمی گیرد مگر آنهارا سرخوده و بی ارزش کنی تا از دستت فرار کنند و این شیوه ای است که در تمام شغلها در پیش گرفته اند
نه خودشان به نظام و وطن وفادارند و نه اجازه می دهند وفاداران انقلاب و نظام و وطن پرستان در وطن خود بمانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
منفعت طلبی پزشکان رو پایان بدهید. دیگه بسه پول جارو کردن اونها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
پزشک کم داریم قطعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
دکترها خیلی پول کسب میکنن. اصلا عادلانه نیست. دکتر باید زیاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
چرا مثل کشورهای پیشرفته، درآمد پزشکان برابر کارگران زحمتکش نیست؟ نه به پزشک گران راحتطلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
علتش اینه که پزشکان تا حدود ۳۰ الی ۳۵ سالگی درس میخونن. درسهایی که از لحاظ سختی قابل قیاس با سایر رشته ها نیست. یک پزشک تا زمانی که تخصص بگیره درامد چندان مناسبی نداره و تازه درامد اصلیش از سن حدود ۳۵ سالگی شروع میشه. حالا بگو ببینم کی راحت طلبه؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۳۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اگر درآمد یک پزشک با یک کارگر برابر باشه که دیگه کسی نمیره پزشکی بخونه
خودت فکر کن در کنکور باید بین هشتصد هزار نفر که نیمی از آنها از نوابغ هستند، خودت رو بالا بکشی(در رشته انسانی و ریاضی نصف این تعداد هم نیستن و مهم تر از همه اینکه بیشتر نوابغ در رشته تجربی هستن)-در دانشگاه که بقیه رشته ها نظیر مهندسی ۴ ساله است باید ۸ سال درس بخوانی + دوسال هم تخصص(فکر کنم ۲ سال بود) میشه ۱۰ سال.
بعد حقوقت با یک کارگر که اغلب آنها بخاطر درس نخواندن به این شغل شریف روی آوردن، برابر باشه.
میشه همچین چیزی؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
فقط صدای پزشکان همین هست کنکور دادیم .کنکور دادیم در ضمن رشته های پزشکی بیشتر حفظیات هست در حالی که مهندسی ریاضی و فیزیک در حد عالی هست اگه به سخت بودن باشه مهندسی از همشون سخت تره و در ضمن یکی درس میخونه زحمت میکشه یکی هم کارگری میکنه زحمت میکشه پس درآمد باید متناسب باشه جناب پزشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
پزشک محترم کار کارگرهم سخت هست اگر راحت است بفرمایید انجام دهیدتا زود به درآمدبرسید درکشور ما عدالت وجود ندارد برخی مشاغل مانند پزشکی درآمد نا متعارف دارند وسهمیه ای هستند تمامی شغل های موجود درجامعه مهم وباید درآمد مکفی داشته باشند وگرنه کشوررا تعطیل کنید پزشکان تمام کارها را انجام دهند وهمه پول ها را به پزشکان محترم بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اگه کارگر 3 تومن میگیره پزشک باید 30 تومن بگیره
کارگر بیل و کلنگ میزنه پزشک نسخه مینویسه و جراحی میکنه
کارگر سختی اش همیشه هست ولی پزشک نهیتا 10 سال هست
کارگر یه روز سر کار نره زندگیش متلاشی میشه ولی پزشک ... .
اختلاف طبقاتی باید باشه نه به اینقدر
در کشور های اروپایی کارگر سالی 20000 یورو میگیره و پزشکش 100000 یورو اختلافش یک پنجمه یعنی در ایران کارگر باید 2میلیون بگیره و پزشک 10میلیون درحالی که پزشک معمولیش داره بالای 100 تا 200 میلیون در ماه میگیره
درضمن این هایی که میگن درسم تموم بشه میرم چرته اونجا تحویلشون نمیگیرن با مالیات های که زیاد ازشون میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
پزشک کم داریم. پزشکان خیلی پولدار شده اند و درآمد نجومی حرام دارند
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۳۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
درآمد حرام؟؟!
از کی تا حالا درآمد پزشکان حرام شده؟
کدوم مرجعی درامد پزشکی رو حرام اعلام کرده؟
اگر پزشکان به درامدی رسیدند بخاطر تلاش فراوان آنها و همچنین بازار کاری آنها بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
از بچگی یاد گرفتم نون تلاش و زحمتم رو بخورم . اگر شما فکر میکنید نونی که ما میخوریم حرامه و واقعا نظر مردم این کشور اینه ، خوب باشه راه حلش که سهله .
مهاجرت میکنیم به کشورهایی که برای تخصص امثال من فرش قرمز پهن میکنند . شما هم خیالت راحت میشه که همه حرام خور ها رو از کشور بیرون کردید .
صد دریغ و صد افسوس به حال خودمان که عمری لقمه حرام میگرفتیم و نمیدانستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
فتوا بدهید در امد پزشکان حرام و درامد کاسه لیسان حلال است.

علمی و تخصصی داریم که در هر نقطه این جهان ارج می نهند و به استقبالش میروند اما در مملکت خودمان حرام خور تلقی میشویم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
زیر میزی گرفتن حرام نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
واقعا چه تلاشی کردن
با این همتشان با این تشخیص درستشان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
می خواهم نوبت پزشک متخصص بگیرم حداقل برای یک ماه دیگر نوبت می دهند
بعد آقایون نگران بیکاری پزشکان هستند(البته جیب پزشکان است که به قرینه کلمه جیب را حذف کرده اند)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
دوست عزیز پزشک زیاد هست شاید این پزشکی که شما میخوای بری سراغش یک پزشک معروف هست که تقاض واسش زیاده. میتونید از سایر پزشکان استفاده کنید. پزشک زیاده ولی پزشک خوب کمه به همین خاطر نوبت گرفتن از پزشکان خوب سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
دوست عزیز پزشک زیاد هست شاید این پزشکی که شما میخوای بری سراغش یک پزشک معروف هست که تقاض واسش زیاده. میتونید از سایر پزشکان استفاده کنید. پزشک زیاده ولی پزشک خوب کمه به همین خاطر نوبت گرفتن از پزشکان خوب سخته
یعنی : افزایش ظرفیت پزشکی مانع کم شدن درآمدشان نیست و کسانی که در اینجا ناله میکنن همه پزشکان ضعیف و تک ماده ای ها هستن .
تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
چرا حقوق پزشکان ایرانی اینقدر زیاده؟ باید تعداد وزشک بسیار زیاد شود. ننگ به انحصارطلبی پزشکان زیاده‌خواه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
چرا با افزایش سهمیه رشته های پزشکی مخالفت میشه .چون پزشکان خودشان را یک تافته جدا بافته با ضریب هوشی بالا و شغلی با در آمد بالا و جایگاه بالای اجتماعی می دانند می ترسند با افزایش پزشکان این جایگاه ها را از دست بدهند .اولا افرادی که در رشته های علوم پایه درس می خوانند از پزشکان باهوش تر .درسشان سخت تر است و موقعیت پزشکان را هم ندارند در ثانی باید به فکر خدمت به مردم بود.همه چیز تمام میشه جز خدمت خلق می ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
آخه چرا ما باید برای وقت گرفتن از یک پزشک متخصص از چند روز وقت نوبت بگیریم تازشم بریم مطب یا بیمارستان ببینیم یه کاغذ زدن نوبت داده شده جهت حضور در مطب میباشد نه نوبت وزیت شما و بریم تو مطب سه ساعت بشینیم نوبتمون بشه و بعدش دوساعت هم مسیر طی کنیم بیایم خونمون در ضمن دکتر های ام آر ای و غیره هم که نصف شب نوبت میدن و سایت های نوبتدهی هم برای پزشکان متخصص غیر فعال هست یعنی نوبت گرفت از دفتر ریاست جمهوری راحت تر از نوبت گرفتن از پزشک متخصصه
Iran (Islamic Republic of)
زرین دشت
۱۱:۵۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
در کشور شدیدا کمبود پزشک وحود دارد والا در شهر ما پزشک متخصص اصلا وجود ندارد و متاسفانه مافیای پزشکی جلوی افزایش ظرفیت را گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۱:۳۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
بیشتر تهدید کننده جیبتون هست تا سلامت کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
دقیقا همینه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۲۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
با سلام بعضی ها با افزایش سهمیه پزشکی در دانشگاها مخالفند . ولی باید گفت که این مخالفت خیانت به مردم و کشور هست . من خودم بعلت دردهای احتمالا روماتیسمی 10 روز هست به هر پزشک متخصص مراجعه میکنم برای 4 و5 ماه آینده نوبت میدهند و اصلا بصورت اورژانس قبول نمی کنند. و یا برای عمل قلب و امثال آن تا 6 ماه جا ندارند . یعنی سلامت عموم مردم ارزشی برای این اشخاص ندارد : مهم انحصار و درآمد بیشتر هست.
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۱:۱۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
این برادری که دلیل های عجیب و غریب برای بد نشون دادن افزایش ظرفیت پزشکی آورده واقعا عجیبه! این عزیز نمیدونه که منظور از افزایش پزشک، افزایش تعداد پزشک عمومی هست که به شدت کم داریم و مشابه کشور مغولستانیم!! چرا باید این همه دانشجوی رشته نظری در دانشگاه پیام نور و آزاد و حتی گاها دولتی بی خود و بی جهت تربیت بشه و کلی هزینه بشه و آخرشم برن بازار آزاد و فقط انگار عمرشون رو تلف کردن تو دانشگاه! تا وقتی که حاکمیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستان خود پزشکان هست، تعارض منافع پیش میاد و مسملا منافع شخصی و جیب خودشون رو بالاتر از منافع ملی و ملت قرار میدن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
با عرض سلام
قبلا در کنکور از قسمتهای محروم پزشکی سهمیه داشت
افراد با اون سهمیه قبول میشدن ول موظف بودن چندسال حتما در منطقه محروم باشند
نمیشه سهمیه اینطوری برای مناطق محروم و کم برخوردار در نظر گرفت
تا پزشکان بعد از فارعالتحصیلی اونجا خدمت کنن تا دوره تعهدشون تموم بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خدا شاهده دکتر ها دزد هستند
از مالیات دادن فرار میکنند
میرم متخصص قلب از من پول نقد میخاد
کجای دنیا برای تست ورزش و نوار قلب از مریض پول جداگانه می‌گیرند، وسایل کار دکتر هست و با اون تشخیص میده پس باید پول ویزیت رو بگیره ن اینکه هم پول ویزیت بگیره هم پول تست ورزش و نوار قلب
مثلا مهندس برای طراحی یک سازه هزینه های برق و استفاده از سیستم رو بگیره
خنده دار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
ظرفیت منطقه 3 رو با تعهد 10 سال خدمت بی چون و چرا در منطقه خودشون ببرید بالا
مشکل اصلی نبود پزشک متخصص هست پزشک عمومی زیاده ولی دسترسی مردم بهشون کم طرح پزشک خانواده باید مرتب تماس بگیرن و سلامت مردم رو چک کنند ماهی یک بار حداقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
خودت که رو منطقه سه تاکید کردی
حتما یه کنکوری از این منطقه ای
بابا جمع کنید هر کی که مییاد نظر بده به منفعت خودش نگاه میکنه ‌.......
یه جوری میگی بی چون و چرا
انگار تا بیان پزشک شن میان تو شهر خودشون
کجاااااااان ظرفیت منطقه ۳ از بقیه مناطق بیشتره ولی از همون شهر های خودشون هم نمیرن برا درمان
دیگه منطقه ۳ از این بیشتر آخه....ههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
کیفیت و کمیت پزشک های ایرانی خیلیییییی پایین هست
انحصار طلبی باعث کاهش کیفیت و افزایش قیمت ها و بیزینس با جان و مال مردم می‌شود ک در جامعه فعلی ایران رویکرد پزشکان همین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
وقتی پزشک کم باش و ظرفیت محدود، انحصار طلبی رواج پیدا میکنه و سلامت جامعه بخطر میافته ک البته در ایران وضعیت جامعه از نظر سلامت و بهداشت پایین هست...
انحصار طلبی ک باعث شده با جان بیمار و مردم بیزینس کنند و با کمترین وقت و کم ترین اثربخشی هزینه های گزاف از مردم بگیرند...
تفکر عدم افزایش ظرفیت باعث شده ک پزشکان هر روز نرخ رو ویزیت رو بالا ببرند اما کیفیت معاینه از لحاظ کیفی خیلی پایین هست، دکتر برای بیمار حداکثر 3دقیقه وقت نمی‌گذارد و فقط و فقط به فکر جیب خود هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
طمع دکترها پدر مردم را درآورده، این از نامه ی چهارنفره ی اخیرشون معلومه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
آ
برخی آقایان جامعه پزشکی به خاطر تعارض منافع باکلمات قلمبه سلمبه وشعار دلسوزی برای مردم می خواهند جلوی اقدام دلسوزانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ازدیاد ظرفیت پزشکی رابگیرند وجوانان نخبه راازورود به این رشته منع کنند تاهمچنان بازارشان همواره داغ باشد سری به مطب پزشکان بزنید وتضییع حقوق مردم دراین بازارانحصاری رابه چشم ببینید
لطفا به غوغای این قشر مرفه توجه نکنید وبه دا جوانان نخبه کشوربرسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
جالب ترین بخش قضیه این هست که تصمیم گیرنده هست .
همین الان هم پزشک ها یکی از بزرگترین مهاجران علمی کشور هستند و این مصوبه مطلقا غیر کارشناسی فقط کار کشورهای دیگر برای جذب پزشک های نخبه ایران را راحت تر میکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اونجا هم خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
آخه ای چه حرفیه متآسفانه همین کمبود پزشک باعث تخلفات و زیر میزی گرفتن پزشکا شده ، اگه پزشک وظیفه شناس داشته باشیم قرار نیست همه پیش یکی که زیر میزی میگیره برن . در ضمن نظارتاتون رو بیشتر کنید نه اینکه ناظر فقط تو یه اتاق بشینه
هنوز نتونستید بعضی دکترا رو به خاطر نداشتن کارت خوان پیدا کنید این که کاملا راحت پیدا میشه
بعد هم شما فقط تهران رو در نظر نگیرید صحبت دکتر برای کل کشور هست ، همین دکتر هایی که دارید پخش کنید در کل کشور، راهکار بلد باشید قرار نیست هر کس دکتر میشه تهران زندگی کنه تو یک روستا یا یک شهر کوچیک هم میشه به مردم خدمت کرد بالاخره طرحی دارند که باید بگذرونن و یا چند سال ارائه خدمت به دولت دارند .اونایی هم که از شرایط ناراضی هستند خودشون باید بتونن تصمیم بگیرند چطور مفید هستند و فقط شهر بزرگ رو در نظر نگیرند
اتفاقا توی شهرهای کوچیک بهتر می تونن پیشرفت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
از قدیم گفتند ترک عادت موجب مرض است.
پزشکان در چهار دهه گذشته به پادشاهی بر کشور و مردم، درآمدهای هنگفت و لذت دیدن صفهای طولانی بیماران پشت درب مطبشان و بی مسولیتی در قبال خطاهایشان عادت کرده اند و اکنون احساس می کنند که ادامه این روند طلایی و رویایی به خطر افتاده و به هر دری می زنند که این وصعیت تغییر نکند. در حالیکه آشکار است که در سراسر کشور کمبود پزشک داریم و این مردمند که باید بهای کمبود خدمات پزشکی و از طرفی گرانی آن را بپردازند. وقتی خود ریس سازمان نظام پزشکی در تلویزیون برای دفاع از درآمد ماهانه 340 میلیون تومانی متخصص زنان و زایمان در یکی از استانها گفت این درآمد بخاطر اینه که این پزشک، بیماران سه شهر رو پوشش میده!!!. گفته «آفتاب خود شد دلیل آفتاب» رو تداعی میکنه. چرا باید پزشک کم باشه که مردم سه شهر مجبور بشن معطلی و مسافت و دهها گرفتاری دیگه رو به جان بخرند و پیش این تنها پزشک منطقه برند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
آقای رئیسی اگر کمی تفکر باشه دیگه باید براتون مشخص بشه این افرادی که براتون نامه نوشتند یک مشت آدم منفعت طلب هستند که فقط به فکر جیب خود وهمکارانشون هستند چرا فقط پزشکان با این طرح باید مخالف باشند این جز ترس از زیاد شدن دست وکم شدن انحصارشان است
Germany
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
در آلمان هر منطقه آمار پزشکان هر رشته باید مشخص باشه
مثل منطقه یک تهران نمی تونه ده برابر منطقه چهارده پزشک داشته باشه یا بیمارستان!
ایران بحران مدیریت داریم
از هر لحاظ
Iran (Islamic Republic of)
ح
۲۲:۵۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
عزیز دل اینجا ایرانه المان نیست ده تا پزشک متخصص داری ولی انگار هیچی نداری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
صورت مسئله رو پاک نکنید پزشک به تعداد کافی وجود ندارد در کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
افزایش ظرفیت یعنی ورود افراد ناتوان و به خطر افتادن امنیت سلامت جامعه. دست از لجاجت و جهالت بردارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
ساکت شو دکتر پولدار
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۴۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
حق با شماست
با افزایش ناگهانی دانشجو اونم به تعداد زیاد، باعث مشکل در آموزش آنها می شود
اگر بخوان زیاد کنن باید به تدریج زیاد کنن و همچنین توزیع درست پزشک در کشور داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
حرف شمامنطقی نیست افزایش ظرفیت موجب رقابت وعلم ودرنتیجه نواوری وپیشرفت می گردد
Sweden
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
کوبا بیشترین تعداد پزشک رو تو جهان داره و فقط به همین واسه و بدون هیچ پولی بیشترین سطح سلامت و حتی بیشترین درآمد رو تو حوزه سلامت در قازه آمریکا داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
الان داخل محله ما 5 تا دکتر عمومیه که 4 تا شون مشتری کم دارند ولی اون یکی قبل از این که بیاد 30 تا 40 نفر توی صفند
میخوام اینو بگم که اگه شما پزشک فهمیده با درک بالایی باشید در آمدتون بالا میشه و باعث رقابت علمی بین پزشکان آینده هم میشه
انشاالله که پولدار شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اگه دانشگاه ها آموزش درست حسابی بدهند هیچ اتفاقی برای سلامت مردم نمی‌افتد بلکه اتفاقات خوبیم خواهد افتاد
اینهایموجود عجیبی که مقابل ورودی وکیل ها، مهندسان، پزشکان یه هرگروه دیگر مقاومت میکنن اینها قطعا ذی نفع واز خائنین به مملکت هستند بنابرین خواهش میکنیم حرف اینهارا گوش ندهید وبه کارتون ادامه بدهید ما همین الان روستاهای یا بخش های 10 هزار نفر 0 هزار نفر یا کمتر حتی چند تاروستای نزدیک به هم دریغ از یک پزشک در نزدیکترین مکان به محلشون هستن.
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۰:۰۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
واقعا تاسف آوره باید در سیستم پزشکی کشور یک انقلاب فرهنگی رخ بدهد انحصار طلبی فاجعه است
Iran (Islamic Republic of)
قلی
۱۰:۰۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
انحصار پزشکی.مثل ایران خودرو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
مسئولان نظام پزشکی کشور معتقد هستند، کشور با هیچ گونه کمبود پزشک مواجه نیست و حتی با تعدد پزشک بیکار رو به رو است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تهران رو نمیدونم ولی مثلا کرمانشاه من اخیرا یه دوره درگیر بیماری بودم هر وقت رفتم مطب پزشکا محشرکبرایی بوده برای خودش!!!! پزشک عزیز هم مجبور بوده هر 5 دقیقه یکی دو تا بیمار ویزیت کنه..........
اینه عدالت اجتماعی و انسانی و اسلامی و غیره؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه مافیای پزشکی قدرت زیادی دارند و نخواهند گذاشت که این طرح ها راه به جایی ببرند وبیشتر نگران هستند که از درآمد نجومیشان کاسته شود و بهانه مختلفی از جمله فرار مغزها را مطرح میکنند در صورتی که پزشکان ما در خارج از کشور آنچنان درآمدی ندارند که خواسته باشند بروند و در صدر مافیا همین جناب مرندی است که با آسمان و ریسمان بافتن مانع این طرح خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
معلومه که بعضی از پزشکان ما دارند توی تصمیم گیری ها دخالت میکنن نمیخان نون روغن شون آجر بشه...
بگو اخه میخوای به کجا برسی!!!!!! والا من با درآمدی معادل دو تا ویزیت شما دارم روزمو شب میکنم سرمایه ای هم ندارم فقط امیدم به کرم خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
افزایش ظرفیت پزشکی =افزایش مهاجرت پزشکان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
ایران بهشت درآمد هست برای پزشکان هست، ضمنا اروپا و غرب پزشک های ایرانی رو قبول ندارن و بهشون حق معاینه نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اینجا آخر خطه کجا میخوای بری
داخل هر جای دنیا هرکی هر غلطی کنه تبعیدش میکنن ولی اینجا ممنوع الخروج میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اينا فقط حرف است. اگر پزشک زياد بشه به ضرر خود پزشکا ميشه. تا حالا دقت کرديد چرا اينقدر مطب ها شلوغه؟ چرا ويزيت ها اينقدر گرونه با اينحال پزشکان باز هم از درآمدشون مي نالند؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۴۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
فکر کردی مطب همه پزشکا اینجوریه؟
نه خیر
فقط تعداد معدودی از پزشکا ثروت میلیاردی دارند
آن پزشک هایی که از درامدشان ناراضی هستن ماهانه حدود ۱۰ تومن میگیرن
خدا شاهده پزشکان عمومی از این بیشتر نمیگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
فکر کردی مطب همه پزشکا اینجوریه؟
نه خیر
فقط تعداد معدودی از پزشکا ثروت میلیاردی دارند
آن پزشک هایی که از درامدشان ناراضی هستن ماهانه حدود ۱۰ تومن میگیرن
خدا شاهده پزشکان عمومی از این بیشتر نمیگیرن

جواب : ما که نباید ضرر پزشکان رو جبران کنیم
هر کسی باید به اندازه فهمش درآمدش داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
همه این قضایا از اونجا آب میخوره که بعضی از پزشکان عزیز ما نمیخوان درآمد چرب و چیلشون یه موقع کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
توزیع نامتوازن کجا بوده. پزشک اختیارش بعد از دوره طرح دست خودشه که کجا زندگی کنه شما نمی تونی یک پزش شمالی رو مجبورش کنی بره ایرانشهر زندگی کنه تا اخر عمرش!
آخرین اخبار