وزیر اقتصاد خبر داد؛

اتصال ۱۰۰ درصدی گمرک به سامانه جامع تجارت

خاندوزی گفت: گمرک به صورت ۱۰۰ درصدی به سامانه جامع تجارت متصل شده است، بخش زیادی از اطلاعات واردات و صادرات وارد سامانه شده و دسترسی به کانال گمرک و همچنین اطلاعات برخط خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در اخبار ۱۴ با بیان اینکه یکی از معضلات قاچاق کالا عدم اتصال دستگاه‌ها به سامانه تجارت بوده است، گفت: وزارت اقتصاد داده‌های مربوط به سامانه جامع تجارت را تهیه کرده که از این پس با اتصال به این سامانه محموله کالا و همچنین کالا‌هایی که باقی مانده در گمرک را شناسایی کند.

او ادامه داد: در ۶ شهریور ماه رئیس جمهور بر مسئله یکپارچه سازی تاکید کردند و دستور آن را ابلاغ کردند. عدم همکاری دستگاه‌ها مرتفع شده و از روز گذشته بخش اول و دوم دستور العمل اجرایی شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: گمرک به صورت ۱۰۰ درصدی به سامانه جامع تجارت متصل شده است، بخش زیادی از اطلاعات واردات و صادرات وارد سامانه شده و دسترسی به کانال گمرک و همچنین اطلاعات برخط خواهد شد. با اتصال به این سامانه تمامی فعالیت تولیدکنندگان تسهیل می‌شود و همچنین شناسایی موارد قاچاق به راحتی امکان پذیر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
الله اکبر
درود بر مردان خدا
آخرین اخبار