تردد ناوگان باری از مرزهای آذربایجان غربی بیش از ۲برابر پارسال شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از ۲ برابر شدن تردد ناوگان باری از مرز‌های استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تردد ناوگان باری از مرزهای استان، طی سال جاری با رشد ۱۰۹ درصدی نسبت به سال گذشته، به افزون بر ۱۹۲ هزار و ۵۰۰ تردد رسیده است.

شکری افزود: از این میزان تردد، ۹۸ هزار و ۵۰۰ مورد مربوط به تردد‌های ورودی به کشور و ۹۴ هزار مورد نیز مربوط به تردد‌های خروجی از کشور بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین رشد تردد ناوگان باری طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مربوط به پایانه مرزی سرو بود و طی امسال ۲۵ هزار و ۵۰۰ تردد در این مرز ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: از این میزان پنج هزار و ۵۰۰ ناوگان باری وارد این پایانه مرزی شده و نزدیک به ۲۰ هزار ناوگان باری نیز از این پایانه مرزی به سمت ترکیه، خارج شده است.

شکری بیان کرد: پایانه مرزی پلدشت نیز در مجموع تردد ورودی و خروجی ناوگان باری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۷ درصد کاهش، کمترین میزان تردد ناوگان باری را در میان پایانه‌های مرزی استان داشت.

وی گفت: دلیل عمده این کاهش، اخذ مالیات از طرف کشور مقابل برای کامیون‌های باری بوده است.

 آذربایجان غربی پنج پایانه مرزی دارد که شامل سرو ارومیه، بازرگان ماکو و رازی خوی در مرز سرو، تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.