در پی مشاهده سویه جدید کرونا؛

مسافران پرواز ژوهانسبورگ به فرانکفورت قرنطینه شدند

مسافران پروازی که از مبدا ژوهانسبورگ وارد فرودگاه فرانکفورت آلمان شده بودند، به قرنطینه رفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ پرواز شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا از مبدا ژوهانسبورگ عصر شنبه در بحبوحه نگرانی‌ها بر سر شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا در فرودگاه فرانکفورت به زمین نشست.

به گفته یکی از مسافران این پرواز، پس از انجام کنترل‌های متداول به مسافران اجازه داده شد فرودگاه را ترک کنند، اما از آن‌ها خواسته شد به قرنطینه بروند.

جی راتچنکو در گفتگو با رویترز گفت: اوضاع کمی عجیب است. به همکارم در اینجا گفته شد که به قرنطینه برود. پلیس به من گفت این کار از نیمه شب اجباری می‌شود. به مسافران توصیه می‌شود به قرنطینه بروند و از نظر من توصیه کردن به این معنی است که این کار اجباری نیست. پس من خود را قرنطینه نمی‌کنم.

مارکوس تال گفت: من شخصا همه تمهیدات را فراهم کرده ام که به قرنطینه بروم حتی اگر این کار هنوز اجباری نشده باشد.

بیشتر مسافران این پرواز در پاسخ به این پرسش که آیا از سویه جدید ویروس کرونا یا همان امیکرون که منشا آن آفریقای جنوبی است، می‌ترسند، گفتند در این زمینه نگرانی ندارند، زیرا واکسن تزریق کرده اند و پیش از سفر بازگشت خود، آزمایش کرونا انجام داده اند.

پیش از آن مقامات درمانی روز شنبه اعلام کردند دو مورد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در بایرن در جنوب آلمان تشخیص داده و یک مورد مشکوک هم در غرب کشور گزارش شده است.

به گفته وزارت بهداشت بایرن، در ۲۴ نوامبر و پیش از آنکه اعلام شود آفریقای جنوبی منشا شیوع سویه جدید ویروس کروناست، دو نفر که به این سویه مبتلا بودند از طریق فرودگاه مونیخ وارد آلمان شدند و اکنون در قرنطینه هستند. وی به صراحت اعلام نکرد این افراد از آفریقای جنوبی به آلمان سفر کرده اند.

وزارت بهداشت بایرن اعلام کرد، از مسافرانی که روز جمعه از کیپ تاون وارد آلمان شدند، ۵۰ نفر در بایرن قرنطینه شده اند. آزمایش کرونای دو مسافر خارجی مثبت بود و اکنون بررسی می‌شود که آیا این افراد به سویه امیکرون مبتلا شده اند یا نه.

به گزارش موسسه رابرت کخ، روز شنبه ۶۷ هزار و ۱۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در آلمان به ثبت رسیده است. تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این کشور براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار