اعلام وضعیت اضطراری در نیویورک به علت افزایش شیوع کرونا

با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و شناسایی سویه جدید «امیکرون»، فرماندار نیویورک وضعیت اضطراری و فاجعه در این ایالت اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی، با افزایش احتمالی شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در زمستان و احتمال پیدایش سویه‌ جدید امیکرون در آمریکا، کتی هوکول، فرماندار نیویورک، وضعیت اضطراری در این ایالت اعلام کرد.

این اعلامیه که از ۳ دسامبر (۱۲ آذر) اجرایی می‌شود، به دولت آمریکا این امکان را می‌دهد که تجهیزات مقابله با بیماری همه گیر را به دست آورد، ظرفیت بیمارستان‌ها را افزایش دهد و کمبود کارکنان احتمالی را رفع کند. همچنین به وزارت بهداشت ایالتی اجازه می‌دهد تا اقدامات غیر ضروری و غیر فوری را در بیمارستان‌ها محدود کند.

فرماندار نیویورک درباره این تصمیم گفت: «با اینکه سویه جدید امیکرون هنوز در نیویورک شناسایی نشده است اما ما همچنان شاهد علائم هشدار دهنده افزایش ابتلا در زمستان هستیم.»

هوکول ضمن تقاضا از نیویورکی ها برای تزریق واکسن، گفت: «واکسن یکی از بزرگ‌ترین سلاح‌های ما در مبارزه با همه‌گیری است. من هر نیویورکی را تشویق می‌کنم که واکسینه شود و اگر کاملاً واکسینه شده، واکسن تقویت‌کننده را نیز دریافت کند.»

سویه جدید کرونا شامل ۵۰ جهش مربوط به ویروس SARS CoV-۲ اصلی است که در سال ۲۰۱۹ در چین ظاهر شد. این نوع جدید ویروس به سلول‌های انسانی دسترسی دارد.

روز جمعه، سازمان بهداشت جهانی این سویه جدید را نامگذاری کرد و آن را نگرانی جدید نامید. با این اعلام شناسایی این سویه جدید، بازار‌های سراسر جهان به هم ریخت. منشا این گونه جدید منطقه جنوبی آفریقا اعلام شده است. چندی پیش، کشور‌های انگلیس، آلمان و ایتالیا مرز‌های هوایی خود را  به روی آفریقای جنوبی بستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار