عملیات اجرایی احداث بیمارستان تامین اجتماعی مهاباد آغاز شد

فرماندار ویژه مهاباد گفت: عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو فرماندار ویژه مهاباد اظهار کرد: کلنگ زنی پروژه احداث بیمارستان تامین اجتماعی مهاباد در سال ۹۶ انجام گرفت که متاسفانه به دلیل مشکلات پیش آمده عملیات اجرایی احداث آن دچار وقفه شد.

خدرلو افزود: این بیمارستان در تراز بیمارستان‌های اول کشور قرار دارد و می‌تواند خدمات رایگان درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ارائه دهد.

وی اضافه کرد: مرحله نخست احداث این بیمارستان از جمله حصار کشی، خاکبرداری، محوطه‌سازی، اسکلت‌بندی و بتن‌ریزی توسط پیمانکار این طرح هم‌اکنون در حال احداث است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: همچنین این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع احداث شده که برای خرید زمین مربوط به آن، ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد شهروندان مهابادی زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این بیمارستان نیمی از جمعیت این شهرستان می‌توانند به طور رایگان از خدمات پزشکی و بهداشتی استفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برآورد کلی برای احداث این بیمارستان حدود ۲۰۰۰ میلیارد ریال جهت اتمام سازه است، تصریح کرد: از این میزان ۶۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ جهت انجام و احداث اسکلت اصلی ساختمان ۵ طبقه بیمارستان و کار‌های ساختمانی هزینه و مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد ریال دیگر در سال دوم و سوم برای تکمیل تمامی مراحل احداث در نظر گرفته شده است.

شهریور سال گذشته نیز عملیات اجرایی بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان با بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شده است.

پروژه احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهاباد دی ماه سال ۱۳۹۶ با حضور رئیس وقت سازمان تأمین اجتماعی کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.