محرابیان خبر داد؛

بهبود شرایط تولید برق طی چهار سال آینده

وزیر نیرو گفت: تا سال آینده ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی وارد شبکه تولید می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: با توجه به کمبود تولید برق و قطعی‌های پی در پی بنا داریم ۳۰۰ هزار مگاوات تولید برق که ۲۹ هزار مگاوات آن نیروگاه حرارتی و ۱۰ مگاوات آن هم از نیروگاه‌های تجدید پذیر را در برنامه داشته باشیم.


بیشتر بخوانید

سوخت ۵۴ درصد مخازن نیروگاه‌های کشور تأمین شده است


وزیر نیرو گفت: تا سال آینده ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی وارد شبکه تولید می‌شود و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و ۱۰۰۰ مگاوات هم افزایش توان تولید داریم.

محرابیان گفت: ما در تابستانی که پشت سر گذاشتیم، ۱۵ هزار مگاوات کسری تراز تولید داشتیم یعنی به همین اندازه خاموشی در شبکه و یا محدودیت تولید داشتیم.

او گفت: وزارت نیرو برنامه‌ای را در چارچوب ابلاغ دولت پیش گرفت که طی چهار سال آینده شرایط تولید برق را به سرعت بهبود دهیم.

محرابیان گفت: طی سه ماه گذشته، چهار واحد تولید برق با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات وارد مدار شده و طی ماه‌های آینده با برنامه‌های پیش‌بینی شده شاهد به بهره‌برداری رسیدن نیروگاه‌های فراوانی خواهیم بود.

محرابیان در خصوص ساخت نیروگاه‌ها با سیاست گذاری درست و صرفه جویی گفت: اگر منابع داخلی کشور خوب سیاست گذاری شود و با هماهنگی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها می‌توانیم این طرح‌ها را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار