حمایت ویژه از طرح‌های تحول اشتغال در سیرجان

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان از حمایت کارآفرینان در راستای تحول و ایجاد اشتغال در سیرجان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان کرمان، ویژه سیرجان و بردسیر با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، مدیران‌کل کمیته امداد، میراث فرهنگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندار ویژه شهرستان سیرجان و فرماندار بردسیر در فرمانداری سیرجان برگزار شد.

در این نشست حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: بر اساس داده‌ها و اطلاعات سامانه رصد، شهرستان سیرجان بیشتر از تعهد اشتغال خود در سالجاری توانسته اشتغالزایی کند که این امر مهم در توسعه اقتصادی، جای تقدیر ویژه از پیگیری‌های فرماندار و دیگر مدیران شهری دارد.

او گفت: هدف از برگزاری این گونه جلسات با حضور مدیران استانی، گفتگوی مستقیم و بیان و رفع مشکلات و دیدار بدون واسطه مسوولان برای پیگیری و رفع مشکلات مردم جامعه و ایجاد انگیزه مدیران است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان بیان کرد: اشتغال راس هرم مباحث اقتصادی کشور است و ما در استان به هیچ عنوان به دنبال افزایش آمار اشتغال نیستیم بلکه به دنبال ایجاد اشتغال پایدار همراه با شبکه‌های حمایت کننده هستیم.

او مساله ایجاد اشتغال پایدار را مهم برشمرد و گفت: باید بررسی کرد که آیا شغل‌های ایجاد شده در سال‌های بعد نیز ماندگار هستند یا خیر، زیرا پایداری شغل موضوعی بااهمیت است؛ ضمن اینکه در خصوص راستی‌آزمایی آمار اشتغال استان، بزودی آمار را با شماره تماس و نام افراد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

در ادامه این نشست فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز با بیان اینکه با جدیت و تلاش گسترده، از حوزه صنعت شهرستان حمایت می‌کنیم، افزود: با جدیت هر چه بیشتر برنامه‌های لازم را برای تحول در بخش صنعت پیگیری کرده‌ایم؛ زیرا اعتقاد داریم که این بخش با توجه به ظرفیت‌ها شهرستان سیرجان، می‌تواند رونق اقتصادی و اشتغال پایدار را بدنبال داشته باشد.

سهراب بهاالدینی با انتقاد نسبت به تعلل در صدور مجوزات و استعلامات توسط برخی از دستگاه‌های استان گفت: تعدادی از سرمایه گذاران پس از دو سال نتوانستند مجوز فعالیت خود را دریافت کنند و در همین جلسه از نهاد‌های مربوطه می‌خواهم با فرصت سوزی، سرمایه‌گذاران را از ورود به سیرجان و حضور و کارآفرینی پشیمان نکنیم بلکه با صدایی واحد و هماهنگ، شاهد توسعه و رونق اشتغال و اقتصاد در شهرستان سیرجان باشیم.

او با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد از تعهدات اشتغال استان انجام شده است یادآور شد: به صورت هفتگی با حضور امام جمعه و تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرایی، از واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرستان بازدید می‌کنیم و ضمن بررسی مشکلات آنها، نسبت به پیگیری و مرتفع کردن موضوع اقدام می‌کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان همچنین با تاکید بر اهمیت بحث اشتغال و تعهد ۷۳ درصدی در استان و انجام بیش از پنج هزار فرصت شغلی ابراز امیدواری کرد: با همت و پیگیری مسوولین، میزان تعهد اشتغال را تا پایان امسال به ۱۰ هزار نفر رسانده که این مهم دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار