اشتغالزایی تعاونی‌های قزوین برای ۳۰۸ نفر

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعاونی‌های استان از ابتدای امسال برای ۳۰۸ نفر فرصت شغلی جدید فراهم کردند که بیش از برنامه مصوب ابلاغی بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سید جلیل حسینی مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اشتغالزایی تعاونی‌های قزوین برای ۳۰۸ نفر در سال جاری گفت: براساس برنامه ششم توسعه، قرار بود که بخش تعاون ۲۵ درصد ظرفیت اقتصادی کشور را به عهده بگیرد که متاسفانه به دلیل نبود حمایت‌های قانونی هنوز محقق نشده است.

وی همچنین گفت: تعاونی‌ها یک بخش مهم از اقتصاد کشور محسوب می‌شوند و در شرایط کنونی با توجه به تحریم‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای مبارزه اقتصادی هستند.

این مسوول اضافه کرد: با توجه به این موضوع، ساماندهی و رسیدگی به امور تعاونی‌های استان را در دستور کار قرار داده و برای فعال سازی ظرفیت‌های غیرفعال و راکد آن‌ها برنامه ریزی کرده ایم.

حسینی با اشاره به عملکرد تعاونی‌های استان در سال جاری، خاطرنشان ساخت:تعاونی‌های استان که در حوزه‌های مختلف کشاورزی، تولیدی و صنعتی فعالیت دارند در هشت ماهه سال جاری سه هزار و ۵۰۱ دلار صادرات داشته اند که این رقم باید با توجه به ظرفیت‌های این واحد‌ها بیشتر شود.

وی یادآور شد: امسال ارایه آموزش‌های تخصصی مدیریتی، حقوقی و مجازی را برای تعاونی‌های استان در اولویت قرار داده و در این راستا تاکنون سه هزار و ۴۵۲ نفر ساعت آموزش را برای آن‌ها برگزار کرده ایم.

تاکنون سه هزار و ۴۷۶ تعاونی در بخش‌های مختلفی صنعتی، خدمات، تولیدی، کشاورزی و گردشگری در استان قزوین ثبت شده است که از این تعداد ۸۵۹ مورد فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.