اجرای ۳۰ طرح بازآفرینی در استان اردبیل

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حوزه بازآفرینی ۳۰ طرح در استان در حال اجرا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام باباخانی، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: این طرح ها که شامل بازآفرینی محلات،ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری، ساخت پایگاه سلامت، مدرسه و کلانتری است با تامین ۲۰۰میلیارد ریال منابع داخلی اجرایی می‌شود.

او اظهار کرد: در هشت  شهر استان  در قالب ۷۰ محله هدف، مطالعات بازآفرینی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی انجام شده و مقرر است با همکاری شهرداری‌ها طرح‌های بازگشایی معابر، آسفالت کوچه‌ها، پازل کاری، جدول‌گذاری، توسعه پارک و احداث مجموعه‌های ورزشی، بهداشتی و درمانی همراه با توسعه فعالیت‌های آموزشی اجرا شود.

باباخانی درباره احیای بافت‌های فرسوده شهری گفت: ۲۰ محله در اردبیل، ۱۲ محله در مشگین‌شهر، ۱۱ محله در پارس‌آباد  و هفت محله در خلخال بعنوان بافت فرسوده شناسایی شده که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای این طرح‌ها هزینه می‌شود.

او افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها ارتقای شاخص‌های زیست سالم و با کیفیت شهروندان است تا بهترین شرایط زندگی در همه نقاط شهر فراهم آید.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از مرمت بازار تاریخی اردبیل خبر داد و گفت: برای مرمت و بازسازی این بازار ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

او درباره پروژه ساماندهی رودخانه بالیخلوچایی اردبیل اظهار کرد: این پروژه اقدام مشترک شهرداری و راه و شهرسازی است که از پارسال با ۳۰میلیارد ریال اعتبار شروع شده و روند اجرایی پروژه هم مطلوب است.

 باباخانی  در زمینه احیا و نوسازی واحدهای مسکونی در محلات هدف نیز گفت: اجرای پروژه‌های زیرساخت و تاسیسات شهری و ساختمانی بر اساس اقدام مشترک، افزایش توانمندسازی و ارتقای کیفی زندگی در محلات هدف و رسیدن به متوسط شهری و ارتقای شاخص های کیفی زندگی از اهداف و برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل می‌باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.