بهره برداری از کارخانه فروآلیاژ اسلام آبادغرب

کارخانه فروآلیاژ سیلیکون منگنز اسلام آباد غرب تا چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: یک شرکت تولید کننده مواد معدنی کشور چین که نخستین طرح اجرایی با سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه محسوب می‌شود، به مرحله تولید انبوه محصول خود رسید.

او افزود: شرکت چینی «فروآلیاژ منگنز شرق آسیا» اواخر سال ۹۸ کار ایجاد واحد تولیدی خود در شهرک صنعتی اسلام آبادغرب را با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورو آغاز کرد.

فروآلیاژ منگنز شرق آسیا هفته جاری افتتاح می‌شود

جیان فو مدیر عامل این شرکت که نخستین سرمایه گذاران خارجی استان کرمانشاه محسوب می‌شوند نیز در این دیدار، اعلام کرد: با اتمام ساخت کارخانه، این واحد وارد تولید انبوه شده و روز پنجشنبه هفته جاری به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت فروآلیاژ غرب آسیا در این نشست بیان داشت: اکنون برای ۲۰۰ نفر از جوانان کرمانشاه به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده ایم.

بر اساس برآورد‌های اولیه این شرکت قرار بود نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد که مدیرعامل آن در رابطه با تاخیر ایجاد شده،گفت: شرایط شیوع بیماری کرونا و تحریم‌های آمریکا علیه ایران روند ایجاد پروژه را برای ما دشوار کرد، اما در نهایت با کمک مدیران جمهوری اسلامی ایران توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم.

گفتنی است: شرکت مذکور از معادن استان کرمانشاه، منگنز و دیگر مواد اولیه خود را خریداری و پس از فرآوری اقدام به تولید فروآلیاژ منگنر می‌کند که یکی از مواد اولیه صنایع فولاد، متالوروژی، شیمی، الکترونیک، سرامیک و لاک‌های رنگی رنگی محسوب می‌شود.

بر اساس آمار‌های اعلام شده اکنون ۶۰ درصد نیاز کشور به این ماده اولیه از دیگر کشور‌ها به ویژه هند وارد ایران می‌شود که شرکت فرآلیاژ منگنز غرب آسیا قرار است با تولید سالانه ۱۵ هزار تن بخشی از این نیاز را برطرف کند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.