مقدسیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جدیدترین آوردگاه شرکت‌ها، نوآوری است

عضو ستاد توسعه زیست فناوری گفت: نوآوری جدیدترین آوردگاه شرکت‌ها بوده و به آن‌ها در سختی و رشد کمک می‌کند.

محمد مهدی مقدسیان عضو ستاد توسعه زیست فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خلق انرژی نوآوری گفت: نوآوری جدیدترین آوردگاه شرکت‌ها بوده و از نگاه تجاری بسیار کلیدی است و به سازمان‌ها این امکان  را می‌دهد که در شرایط رونق، رشد کنند و در هنگام سختی دوام بیاورند.

او افزود: در قرن ۲۱ سکون شرکت‌ها در بیشتر صنایع مساوی با مرگ آن‌ها است، به همین دلیل بیشتر سازمان‌ها ضرورت نوآوری را درک می‌کنند، اما نکته قابل توجه این است که چرا برخی در این راه کامیابند و برخی ناکام هستند؟ ما با همت شبانه روزی در زمینه‌های پروژه نوآوری تدریجی و طرح‌های تغییر بازار کار کرده‌ایم و شرکت‌هایی را دیدیم که در نوآوری سرآمد بودند و شرکت‌هایی هم بودند که با تلاش‌های زیاد نمی‌توانستند نوآوری کنند. ما که در صنایع و کشور‌های فراوان کارکرده بودیم دیدگاهی منحصر به فرد و ممتاز داشتیم.

عضو ستاد توسعه زیست فناوری گفت: برای شناسایی ژن نوآوری در سازمان‌ها الگویی مشخص وجود دارد، اما هیچ کدام از مفاهیم کسب و کار نمی‌توانند این الگو یا کلید جادویی را توصیف کنند. مفاهیم رایج کسب و کار مانند راهبرد که لازمه آن‌ها تفکر و برنامه ریزی قبلی برای تمام کار‌ها است بیشتر به نوآوری ضرر می‌زنند تا اینکه سودمند باشند. نوآوری بیشتر از جنس آزمودن و خطر کردن حساب شده است نه دقت بیش از حد به خرج دادن.

جدیدترین آوردگاه شرکت‌ها نوآوری است///////

او با اشاره به الگو نوآوری موفق بیان کرد: مغز جمعی ما قدرت محاسباتی لازم را برای استفاده از رویکرد‌های راهبردی مرسوم برای یافتن پاسخ‌ها را ندارد. الگو نوآوری موفق، انرژی نوآوری نامیده می‌شود که به صورت خلاصه حاصل تلاقی سه نیروی مختلف نگرش افراد، پویایی رفتار‌های گروهی و پشتیبانی سازمانی است. نوآوری همان جایگاه شیرینی بوده که سازمان‌ها به سهو یا عمد می‌توانند در آن قرار گیرند.

مقدسیان گفت: برای شناخت بهتر جایگاه الگو نوآوری موفق باید آن را بجای مفهوم کسب وکار، به عنوان مفهومی در علوم انسانی و اجتماعی در نظر گرفت. باید این را بدانیم که کلید نوآوری در دست انسان‌ها است. انرژی نوآوری همان نیرویی است که از کار گروهی افراد با نگرش‌ها و رفتار‌های مناسب و برخوردار از پشتیبانی سازمانی شکل می‌گیرد تا به پیش برد کار‌ها کمک کند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.