یک‌سوم معلولان خراسان رضوی دچار معلولیت شدید هستند

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: یک‌سوم معلولان شناسایی شده و زیر پوشش در خراسان رضوی دچار معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حمیدرضا علیزاده رضایی معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: یک‌سوم معلولان شناسایی شده و زیر پوشش در خراسان رضوی دچار معلولیت شدید و خیلی شدید هستند و هم‌اینک ۱۳۲ هزار معلول در استان زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند که امسال ۲ هزار معلول جدید به شمار معلولان زیر پوشش استان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه حدود نیمی از معلولان زیر پوشش در استان را معلولان جسمی تشکیل می‌دهند، گفت: درصد کمی از این شمار دچار معلولیت مادرزادی هستند، اما درصد بالایی افرادی هستند که بر اثر تصادفات و وقوع حوادث دچار معلولیت شده‌اند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح‌های پیشگیرانه توسط بهزیستی و ارائه مشاوره‌های ژنتیک در استان، موجب کاهش معلولیت‌های جسمی شده است و بیش از ۳۰ درصد معلولان دارای پرونده در خراسان رضوی دچار معلولیت شدید و خیلی شدید هستند و  خراسان رضوی جزو استان‌های برتر کشور از نظر شناسایی معلولان و دادن خدمات حمایتی و مستمری به آنان است.

 

انتهای پیام//س.ع

برچسب ها: معلول ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار