رافائل گروسی، مدیرکل آژانس انرژی اتمی:

با نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کردم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دیدار با رابرت مالی در راستای مذاکرات احیای توافق هسته‌ای کشورمان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار پیامی از دیدار خود با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران خبر داد.

گروسی در پیامی توییتری نوشت: «دیداری به موقع با رابرت مالی در چارچوب مذاکرات برجام داشتم و بر نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این زمینه تأکید کردیم.»

این در حالی است که گروسی در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری فرانس ۲۴ مدعی شد ایران سطح غنی‌سازی اورانیوم در سایت «فردو» را افزایش داده است و از همین رو باید دسترسی ناظران افزایش یابد.

پیشتر از این نیز مدیرکل آژانس اتمی گفته بود: «در حالی که مذاکرات بین‌المللی برسر برنامه هسته‌ای ایران در وین و تلاش برای نجات توافقنامه ۲۰۱۵ ازسرگرفته شده است، توافق اولیه همچنان ممکن، اما زمان باقی‌مانده کم است.»

شب گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران استفاده از سانتریفیوژ‌های پیشرفته «آی- آر ۶» را برای غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد در تأسیسات فردو آغاز کرده است.

از طرفی رابرت مالی پیش از آغاز هفتمین دور مذاکرات وین در هفته جاری، در مصاحبه‌ای مدعی شده بود: «واشنگتن آماده بازگشت به توافق هسته‌ای است و اگر تهران معتقد باشد می‌تواند از زمان برای گسترش نفوذ خود استفاده کند، موفق نخواهد شد.»

مالی همچنین در آن زمان مذاکرات وین را نقطه بسیار مهمی خواند که در آن ایران باید گزینه‌های خود را مشخص کند و در ادامه مدعی شد در صورتی که در وین به توافقی دست پیدا نکنند، واشنگتن به دنبال اعمال کردن فشار‌های جدیدی علیه ایران خواهد بود.

این در حالی بود که «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران، اعلام کرده بود که لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران شرط لازم برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای در وین است اما سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران از زمان دولت دونالد ترامپ آغاز شده و همچنان در دولت بایدن ادامه دارد.

دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در وین، دوشنبه هفته جاری برگزار شد و شب گذشته مقام‌هایی از دولت آمریکا مدعی شدند که این دور از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران پنج‌شنبه یا جمعه، هفته جاری خاتمه خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
ببخشید // این خارجی ها از کجا میدونن که مسعولین دروغ میگن و اخرش میخوان بمب اتمی بسازن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
آمریکاییها دارن گنده میان.به قارقار کردنشان اهمیتی ندهید.اونا مجبورند با ایران کنار بیایند و اینجا ایران هست که زمان رو مشخص میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
بله آژانس نوکرآمریکا وقدرت های بزرگه وهمراهی باسیاست های آنها میکنه نه با دیگران.. بایددیپپلمات های ما حواسشون
آخرین اخبار