استاندار سیستان و بلوچستان:

طرح توسعه واحد‌های تولیدی استان تعریف شود

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه راحت‌تر از جذب سرمایه‌گذاری بزرگتر کردن واحد‌های تولیدی موجود است گفت: طرح توسعه واحد‌های تولیدی استان باید تعریف شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست توسعه شهری شهر زاهدان اظهارداشت: در مورد موضوعات توسعه شهری اگر بخواهیم الگوی موفق را به هم استانی‌هایمان ارائه دهیم باید زاهدان را حداقل شهری خوب به لحاظ همه شاخص‌های شهری، توسعه اجتماعی، فرهنگی و رفاه زندگی معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید مرکز سیستان و بلوچستان (زاهدان) را تغییر و سامان دهیم بعد انتظار داشته باشیم بقیه استان به تبعیت از آن اتفاقاتی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: فضای سبزی که در محوطه پارک علم و فناوری زاهدان وجود دارد به عنوان الگوست.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما در هر جایی از استان باید الگو‌های مناسبی که در هر حوزه دفع پسماند، معماری ساختمان، نحوه تردد ماشین‌ها و جایگاه سوخت و ... وجود دارد ابتدا شناسایی و به سایر نقاط معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بدنبال ارائه اقدامات ملموس در سیستان و بلوچستان هستیم اظهارداشت: ما باید بتوانیم الگویی ملموس از موفقیت کارآمدی نظام را به مردم نشان و ارائه دهیم چرا که مردم امید بسته اند و نباید امید آن‌ها به یاس تبدیل شود.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه ساخت مسکن ۱۲۰ رشته شغلی را همراه با خود راه‌اندازی می‌کند تصریح کرد: امروز راحت‌ترین کار برای ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان نه صنعت و نه معدن بوده بلکه بهترین کار یکی مرز و دیگری طرح جهش تولید مسکن است.
وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان را می‌خواهیم پروژه محور اداره کنیم تاکید کرد: هر چیزی حتی امور جزیی باید از جنس پروژه تعریف شود.

وی افزود: شهرداری برای شهر زاهدان پروژه‌ای به عنوان میدان میوه و تره بار طراحی نماید که مکانی به‌صورت متمرکز برای ارائه میوه و تره بار به شهروندان ایجاد شود و استانداری برای در اختیار گذاشتن زمین مورد نظر پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

استاندار همچنین ایجاد مکانی متمرکز برای عرضه سوغات استان از جمله انواع مواد غذایی و شیرینی و همچنین صنایع دستی استان را خواستار شد.

وی از شهرداری خواست نسبت به زیباسازی ورودی‌های شهر زاهدان اقدام نماید به نحوی که در ورودی‌های شهر چهره‌های زیبا از شهر زاهدان به تصویر کشیده شود.

مدرس خیابانی همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را در زیباسازی شهر زاهدان خواستار شد و افزود: برای توسعه شهر زاهدان و زیباسازی شهر زاهدان در گام اول دستگاه‌های اجرایی موظف هستند نسبت به ایجاد فضای سبز متناسب، روشنایی و مسطح سازی و کف سازی معبر جلوی هر دستگاه اجرایی اقدام نمایند.

وی بار دیگر بر استفاده از تولیدات و محصولات داخل استان برای حفظ اشتغال تاکید کرد و افزود:مسوولین صنعت و معدن و تجارت استان موظف اند پیمانکاران را به استفاده از محصولات و تولیدات داخل استان موظف نمایند و در راستای این امر باید لیست محصولات تولید استان را به اشکال مختلف اطلاع رسانی نمایند.

استاندار با اشاره به راکد بودن کارخانه تولید کمپوست گفت: شهرداری با جذب سرمایه گذار برای راه اندازی این واحد اقدام نماید و این واحد را در بازه زمانی ۱۰ ساله به سرمایه گذار مناسب واگذار کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار