توافق فرانسه و امارات برای فروش جنگنده‌های پیشرفته رافال

فرانسه امروز قرار است چندین قرارداد مهم نظامی از جمله فروش هواپیما‌های جنگی رافال را با امارات به امضا رساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات فرانسوی ساعاتی پیش خبر دادند این کشور قرار است چندین قرارداد مهم نظامی از جمله فروش هواپیما‌های جنگی رافال را با مقامات امارات به امضا رساند.

گفته می‌شود این قرارداد‌ها در راستای تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی با ابوظبی صورت خواهد پذیرفت. امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه امروز سفر دو روزه خود به برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس را آغاز می‌کند و قرار است از قطر و عربستان نیز دیدن کند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که مقامات کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس نسبت به تمرکز آمریکا بر منطقه ابراز تردید کرده اند. فرانسه روابط خوبی با شیخ محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی دارد. پاریس یک پایگاه نظامی دائمی نیز در پایتخت امارات دارد.

منابع خبری گفته اند امارات می‌تواند این بار حدود ۶۰ جت جنگی رافال را از فرانسوی‌ها خریداری کند. این قرارداد‌ها می‌تواند بزرگترین قرارداد پاریس پس از قرارداد با کشورهایی چون یونان، مصر و کرواسی برای فروش جنگنده باشد.

فرانسه به عنوان یکی از طرف های برجام درحالی بر گنجاندن محدودیت ها بر قدرت نظامی ایران در توافق هسته ای تاکید دارد که یکی از بزرگترین فروشندگان تجهیزات نظامی به کشورهای خاورمیانه است. پاریس و کشورهای غربی از تهران می خواهند درباره قدرت نظامی متعارف خود مذاکره کرده و آن را محدود کند و در عین حال پیشرفته ترین تسلیحات را به کشورهای همسایه ایران می فروشند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
امارات یک کشوره بسیارکوچک اندازه ۱ استان ایران است چرا نیاز به جنگنده های جدید فرانسه داره قبلشم F35 امریکایی....مردم احمق که نیستند این جنگنده های پیشرفته امریکا بعد الانم فرانسه از اسرائیل و سفارت جدیدش تو امارات ربط داره برای شاخ شدن جلو ایران
آخرین اخبار