ممنوعیت شکار پرندگان در تالاب بین المللی کانی برازان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در سال جاری شکار در تمام مناطق حفاظتی، تالاب‌ها و اراضی جنگلی این منطقه ممنوع است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار کرد: صدور مجوز شکار و صید ابزار مدیریتی برای کنترل جمعیت حیات وحش بوده که چند سالی است به دلیل کاهش جمعیت حیات وحش هیچ‌گونه مجوز شکار و صید در کشور صادر نمی‌شود.

سخنور افزود: با توجه به اینکه ما جمعیت مازاد حیات وحش نداریم با هدف جلوگیری از کاهش جمعیت وحوش، اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی از سال ۹۸ تاکنون هیچ‌گونه مجوزی در این زمینه صادر نکرده تا گونه‌های مختلف در خطر انقراض قرار نگیرند.

وی اضافه کرد: از دوستداران محیط زیست و حیات وحش درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه شکار و صید موارد را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست و پاسگاه‌های محیط بانی گزارش دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد ادامه داد: به علت اهمیت ملی، منطقه‌ای و بین المللی زیستگاه‌های حیات وحش و به منظور حفظ تعادل اکولوژیکی و اهمیت و نقشی که حیوانات و پرندگان در زنجیره حیات طبیعی ایفا می‌کنند، کانون‌هایی از این شهرستان به عنوان مناطق حفاظت شده شناسایی شده تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از شکار بی رویه و انقراض نسل وحوش موجود در آن‌ها به عمل آید.

تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" مهاباد با وسعتی افزون بر ۱۰۵۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.