دانش آموزان بیشترین نقش را در دفاع مقدس داشتند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: دانش آموزان بیشترین نقش را در دفاع مقدس داشتند، به انقلاب ما ثبات و استحکام بخشیدند و عزت و شرف را به ملت ایران به ارمغان آوردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار حسین معروفی در یادواره ۱۶۳ شهید معلم و دانش آموز شهرستان شهربابک با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، به ویژه شهدای دانش‌آموز و معلم و فرمانده جاوید و ماندگار جهان اسلام، حاج قاسم سلیمانی گفت: شهدای دانش آموز ادب نسبت به امام، وفای نسبت به امام، بصیرت نافذ نسبت به دین و امام را از عباس بن علی (ع) یاد گرفته‌اند و حسینی شده اند و این نکته در وصیت‌نامه حاج‌قاسم نیز دیده می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که چگونه جنگ نابرابر در مقابل استکبار جهانی، به دفاع مقدس تبدیل شد؟ افزود: اصل فرهنگ حاکم بر جنگ و وجود نیرو‌های انسانی که بسیار معتقد بودند و ایمان قوی و اخلاق و ادب و ایثار واقعی داشتند و پیرو ولایت بودند و مانند عاشورا، به‌خاطر جان دادن از هم سبقت می‌گرفتند، بود و حقیقتاً ما در هشت سال دفاع مقدس، عاشورا را تکرار کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم از شهدا الگو بگیریم، ابتدا باید شیوه زندگی آنان تعلیم داده شود و نسبت به معرفت و ادب آن‌ها شناخت پیدا کنیم، بنابراین آموزش و پرورش، به عنوان یک نظام تربیتی، باید مثلث جهاد، ولایت و شهادت را که دشمن مورد هدف قرار داده، بین دانش‌آموزان نهادینه کند.

سردار معروفی تاکید کرد: همه نهاد‌ها در مقابل دین و جامعه مسئولیت و وظیفه‌ای دارند و همه باید در حفظ آن تلاش کنند، زیرا مملکتی که این سه ضلع را نداشته باشد، تسخیر شده است و نیاز به جنگیدن ندارد.

او با اشاره به توانمندی بالای کشور که به واسطه انقلاب اسلامی، در زمینه جنگ نظامی به دست آوردیم، بیان داشت: جنگ امروز جنگ ادراک و جنگ فضای مجازی و عملیات روانی است؛ جنگی که هزینه کم و قدرت تخریب بالایی دارد و ذهن انسان‌ها به خصوص جوانان و دانش‌آموزان ما را هدف قرار داده، تا رفتار آن‌ها را تغییر دهند.

معروفی اظهار داشت: لذا باید جهاد تبیین را جدی بگیریم و با برگزاری یادواره‌ها و تبدیل این یادواره‌ها به راهوار ها، موضوعاتی مانند حقانیت اسلام، امام‌شناسی و دشمن شناسی را مطرح کنیم؛ تا ان شاالله همه بتوانند حق را از باطل تمیز دهند و با پیروی از ولایت فقیه بر دشمن فائق شویم.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.