سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار دلاری در شهرک صنعتی تایباد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: از سوی یک سرمایه‌گذار افغانستانی، میزان ۲۵۰ هزار دلار در شهرک صنعتی تایباد سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کریمی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد با بیان اینکه  از سوی یک سرمایه‌گذار افغانستانی، میزان ۲۵۰ هزار دلار در شهرک صنعتی تایباد سرمایه‌گذاری شده است، گفت: قرار است در شهرک صنعتی مرزی تایباد، یک کارخانه تولید گاز کربنیک با سرمایه‌گذاری خارجی ۲۵۰ هزار دلار ساخته شود که هم اکنون در سطح سه هکتار درحال اجرا است.

او گفت: این واحد تولیدی تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای ۳۵ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: این کارخانه با استفاده از گاز کربنیک انواع نوشیدنی‌های گازدار تولید می‌کند که در داخل و خارج مصرف خواهند شد.

کریمی گفت: علاوه بر کارخانه گاز کربنیک، واحد دیگری با سرمایه‌گذاری خارجی در حال سپری مراحل اولیه است که به تولید خمیر بیسکویت در شهرستان بپردازد.

او گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق مرزی می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی برای جوانان، بستر جذب سرمایه‌گذار را فراهم کند و محرومیت را برطرف کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: تایباد به دلیل قرارگرفتن در کریدور‌های مختلف تجاری، ظرفیت‌های بالایی برخوردار است؛ به گونه‌ای که ۴۰ درصد صادرات زمینی کشور از مرز دوغارون انجام می‌شود.

کریمی گفت: شهرک صنعتی مرزی تایباد در پنج کیلومتری گمرک دوغارون قرار گرفته که سطحی به مساحت ۲۳۰ هکتار دارد.



انتهای پیام// ا. چ.

برچسب ها: شهرک صنعتی ، تایباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار