تثبیت بالغ بر ۸ میلیون هکتار از اراضی ملی در فارس

مدیرکل ثبت فارس از تثبیت بالغ بر ۸ میلیون هکتار از اراضی ملی در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت فارس با اشاره به تلاش‌های بی وقفه کارشناسان اداره امور املاک و کاداستر این اداره کل در مسیر مستند سازی و تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی طی سال گذشته و مدت سپری شده از امسال همراهی و تعامل ادارات منابع طبیعی استان در نیل به این هدف را حائز اهمیت عنوان داشت.

او افزود: تثبیت بالغ بر ۸ میلیون و ۳۴ هزار و ۸۶۵ هکتار از اراضی ملی فارس از ابتدا تا کنون که میزان ۱ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۷۲ هکتار آن مربوط به مدت سپری شده از امسال است حاکی از جدیت ادارات ثبت اسناد و املاک استان در این راستا و توجه بیش از پیش به نقش ارزشمند کاداستر در پیشبرد طرح تحول قضایی است.

هاشمی بیان داشت: از میزان تثبیت شده فوق الذکر تا کنون صدور اسناد مالکیت بالغ بر ۵ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۶۴۱ هکتار صورت پذیرفته که مستند سازی و صدور اسناد ۱ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۶۶۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی فارس در مدت سپری شده  انجام شده است.

مدیرکل ثبت فارس افزود: با التفات به جایگاه کاداستر به عنوان طرح جامع مدیریت اراضی و املاک و نقش بازدارندگی آن در تجاوز به اراضی ملی، دولتی و مالکیت اشخاص حقیقی بر املاک و اراضی، توجه ویژه به این مبحث پیش برنده سیاست‌های کلی نظام قضایی حاکم بر برنامه ششم توسعه و اجرایی کردن هر چه مطلوب‌تر برنامه‌های سند تحول قضایی خواهد بود.

هاشمی بیان داشت: در زمینه مستند سازی اراضی کشاورزی نیز از ابتدای امسال در جلسات متعدد با سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی استان بر تسریع در روند تثبیت و صدور اسناد مالکیت این اراضی جهت زارعین استان تأکید شده و ابراز امیدواری کرد با استمرار تلاش‌های بی وقفه کارشناسان کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس و همگامی مطلوب ادارات و سازمان‌های مرتبط زمینه اجرای بهینه قانون جامع حد نگار فراهم شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار