معاینه ۹ هزار و۸۰۳ نفر نیمه نخست امسال در پزشکی قانونی استان سمنان

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: ۹ هزار و ۸۰۳ فوتی و آسیب دیده در نیمه نخست امسال در پزشکی قانونی این استان مورد معاینه قرار گرفتند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان ابراز داشت: معاینه‌های بالینی شامل مواردی مانند تصادف ها، حوادث کار، غرق شدگی، فوت با گاز مونواکسید کربن، نزاع، شناسایی شکستگی، طول درمان، جراحت‌های بدنی، مشاهده توانایی بدنی افراد، گواهی رشد، بارداری، تجاوز به عنف و آسیب دیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: نیمه نخست سال گذشته ۹ هزار و ۵۵ فوتی و آسیب دیده در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند که میزان مراجعات در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸.۳ درصدی داشت.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۸۳۳ نفر از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کردند که شمار افراد مراجعه کننده به مراکز پزشکی قانونی استان به دلیل نزاع نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چهار درصدی داشت.

نوروزی تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی بازوی کارشناسی دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌هایی با محتوای پزشکی و پیراپزشکی است و کارشناسان پزشکی قانونی با روحیه جدی و مصمم در تلاش هستند تا با کارشناسی صحیح حقی از کسی ضایع نشود.

وی یادآور شد: معاینه و بررسی هر جسد و کالبد بار روانی خود را بر روی نیرو‌های سازمان می‌گذارد، ولی چون نظرات کارشناسان پزشکی قانونی اهمیت خاصی در اجرای عدالت در دستگاه قضا دارد و موجب احیای حق و حقوق متوفی می‌شود بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف سازمان پزشکی قانونی، اعمال نظر کارشناسی در زمینه حوادث کار است و طبق آمار نیمه نخست امسال ۱۸۲ نفر و در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۵ نفر برای انجام معاینات بالینی به دلیل آسیب‌دیدگی حین کار به پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کرده بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه ۱۲ نفر از ابتدای فروردین تا شهریور امسال در استان در حوادث کار جان باختند، تاکید کرد: کاهش حوادث کار نیازمند رعایت اصولی ایمنی و آموزش بیش از پیش به کارگران است و کارفرمایان باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.