کشت زعفران به روش فوگ‌پونیک

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: کشت زعفران به روش فوگ‌پونیک روش علاوه بر افزایش کیفیت محصول باعث کاهش ۹۰ درصدی مصرف آب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سید محمدمهدی صافی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: برای نخستین‌بار کشت زعفران به روش فوگ‌پونیک در مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک واحد دزفول صورت گرفته که در این روش، علاوه بر افزایش کیفیت محصول و قابلیت پرورش در فضا‌های سرپوشیده شاهد کاهش ۹۰ درصدی مصرف آب هستیم که از مزایای این روش کشت است.

او بیان داشت: این سیستم به صورت معلق، مواد غذایی و اکسیژن را به شکل تبخیری به گیاهان منتقل می‌کند و مرکز تحقیقات فناوری تولید محصولات سالم و ارگانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در زمینه کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای با توجه به درآمد بالای این کشت و مزایای قابل تأمل به کشت زعفران به روش فوگ‌پونیک اقدام کرد.

صافی افزود: ازجمله برنامه‌های جانبی این طرح برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشاورزان و علاقه‌مندان به کشاورزی بوده است و مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول درنظر دارد فصل بعد با افزایش سطح زیر کشت، میزان برداشت محصول و درآمد حاصل از فروش آن افزایش یابد و شرایط لازم برای برندینگ و بسته‌بندی در آینده مهیا شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.