ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی

کارشناس کشاورزی اندیمشک گفت: کشت گیاهان دارویی به واسطه مصرف و جایگاه ویژه‌ای که در صادرات دارد مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

زینب فاضلی کارشناس کشاورزی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کشت گیاهان دارویی در سال‌های اخیر به واسطه مصرف و جایگاه ویژه‌ای که در صادرات دارد مورد اهمیت و توجه کشاورزان قرار گرفته است.

او بیان داشت: در استان خوزستان با توجه به کاهش باران و تنش خشکی در تابستان و پاییز انگیزه کشت گیاهان دارویی که مقاوم به کم آبی و تنش خشکی هستند را افزایش می‌دهد.

فاضلی تصریح کرد: خصوصا با ترویج کشت گیاهان دارویی در منطقه که ارزش ارز آوری داشته باشند مانند زعفران، رز ماری، چای ترش، آویشن و ... می‌توان باعث بهروری از منابع طبیعی، چون آب و خاک شد و هم توجیه بهتر اقتصادی شد.

این کارشناس کشاورزی ادامه داد: اکنون پس از اجرای طرح کشت زعفران گلخانه‌ای و زمینی در شهرستان اندیمشک اقدام به آموزش کشاورز و کار آموز با مدرک فنی حرفه‌ای نموده ایم در حال حاضر کشت زعفران با توجه به اینکه نیازی به آبیاری تابستان ندارد و با الگو‌های کشت منطبق با کم آبی سازگار بوده گزینه بسیار مناسبی هم از نظر بهروری اقتصادی و هم منابع محیطی برای کشت است.

او در پایان گفت: کشت رزماری، آویشن و به لیمو و همچنین چای ترش در منطقه شهرستان اندیمشک بهره وری اقتصادی دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
اگر به کشت گیاهان دارویی پرداخته شود خیلی اقتصاد کشاورزان متحول می شود