کاهش زمان توقف کشتی‌ها از برنامه‌های مهم بندر امیرآباد

مدیرکل بندر امیرآباد کاهش زمان توقف کشتی‌ها در اسکله‌ها را یکی از برنامه‌های مهم این بندر برشمرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در جلسه بررسی چالش‌های موجود میان شرکت‌های کشتیرانی و این بندر، کاهش زمان توقف کشتی‌ها در اسکله‌ها را یکی از برنامه‌های مهم بندر امیرآباد برشمرد که تحقق این امر مستلزم همکاری چند جانبه صاحبان کالا، شرکت‌های کشتیرانی با بخش‌های بندری و دریایی این بندر است.

او همچنین ارائه فرم اظهارنامه کالا‌های خطرناک، رعایت روند اداری تأمین سوخت و آب شناور‌ها و تدقیق در مشکلات فنی کشتی‌ها و تسریع در رفع آن‌ها را از نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی خواستار شد.

سعیدی پور به پرداخت بدهی‌های شرکت‌های کشتیرانی به بندر با سازوکاری معین و هماهنگ با معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع اشاره و ابراز امیدواری کرد جلسات آینده، پس از مرتفع شدن مشکلات صنفی، به اتاق فکر جهت هم اندیشی با ارائه پیشنهاد‌هایی سازنده تبدیل شود.

حبیب اله طالبی معاون امور دریایی اداره کل بندرامیرآباد هم در این جلسه، درخواست PC در انتهای عملیات تخلیه و بارگیری، بارگزاری تمامی اسناد مربوط به ورود و خروج شناور با کیفیت مناسب، ثبت نام نمایندگان در سامانه دانا تیکت و پرداخت به موقع هزینه‌های بندری را توسط نمایندگان کشتیرانی خواستار شد.

او گفت: بروزرسانی مدارک و مستندات شناور‌ها اشاره و بر صحت اطلاعات اعلامی توسط فرماندهان کشتی به مرکز کنترل ترافیک دریایی ضروری است.

طالبی همچنین با اشاره به شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا در جهان و حساسیت‌های بهداشتی جهت ورود و خروج شناور‌ها در مرز‌های دریایی، گفت: نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی قبل از ورود شناور‌ها به بندر و هر گونه عملیات دریایی ملزم به اعلام ابتلاء احتمالی کارکنان و خدمه آن به هر نوع بیماری به خصوص کرونا به بندر و ایستگاه ساحلی هستند.

او اعلام دقیق حجم مواد زائد بر اساس ضمائم کنوانسیون MARPOL در فرم جدید و ثبت درخواست تمامی مواد زائد در سیستم جامع دریایی را از سوی نمایندگان کشتی‌ها خواستار شد.
حسین رضایی رییس اداره امور بندری اداره کل بندرامیرآباد نیز در این جلسه، نکاتی را در حوزه بندری بیان داشت که از آن جمله می‌توان تاکید بر ورود و ثبت به موقع اطلاعات و اسناد مربوط به کالا در سامانه جی کامز گیت وی، عدم مغایرت اطلاعات اظهارنامه با بارنامه اصلی و ارائه به موقع اسناد مورد نیاز جهت انجام عملیات تخلیه و بارگیری به پورت اپراتور بندر اشاره کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار