سالم سازی ۱۲ هزار کیلوگرم کنسانتره دامی در نهبندان

۱۲ هزار کیلوگرم کنسانتره دامی که بدون گواهی بهداشتی_قرنطینه‌ای دامپزشکی وارد شهرستان نهبندان شده بود، توقیف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آهنی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی در بازدید یکی از انبار‌های نگهداری علوفه در این شهرستان مقدار ۱۲ تن کنسانتره دامی که خارج از استان و بدون دریافت گواهی بهداشتی_ قرنطینه‌ای دامپزشکی وارد شهرستان شده بود، توقیف شد.

وی گفت: پس از نمونه برداری از محموله مذکور و ارسال نمونه به آزمایشگاه مشخص شد، محموله مذکور به لحاظ شاخص‌های بهداشتی در حد مطلوب نیست که در شرایط کنونی معدوم سازی محموله ضرر و زیان اقتصادی فراوانی به دامداران شهرستان تحمیل می‌کرد.

آهنی گفت: برابر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی نسبت به سالم سازی محموله اقدام شد که محموله مذکور با نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان به کارخانه خوراک دام منتقل و پس از فرآیند‌های حرارتی به پلت تبدیل شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: پس از نمونه برداری مجدد از محموله فرآوری شده و اطمینان از سلامت محصول، کل محموله ۱۲ هزار کیلوگرمی کنسانتره دامی به چرخه مصرف برگشت.

وی از دامداران خواست خوراک دام خود را از مراکز مجاز عرضه خوراک دام تهیه کنند و هنگام خرید به شناسنامه بهداشتی خوراک دام خریداری شده دقت کنند تا با خرید خوراک سالم و بهداشتی، محصول سالم تولید کنند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.