رشد اقتصادی ۸ درصدی در بودجه ۱۴۰۱/ استقراض از بانک مرکزی خط قرمز دولت است

رئیس جمهور امروز با حضور در صحن علنی مجلس کلیات بودجه ۱۴۰۱، را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به منظور ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

این نخستین سند مالی دولت سیزدهم است که با رویکرد عدالت محوری، ثبات اقتصادی و اصلاح ساختاری روانه مجلس می‌شود.

رئیس جمهور در صحن علنی گفت:  برای اجرای اصل ۵۲ قانون اساسی و تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و بیان برخی از ویژگی های این لایحه و تفاوت آن با بودجه سنوات قبل توضیحاتی را می دهم.

وی ادامه داد: بودجه باید در شان و گره گشای مشکلات کشور و به ویژه مسائل مالی و اقتصادی باشد.

به گفته ی رئیس جمهور، در این سال های پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیاری انجام شد و در جهت توسعه یافتگی و خل مشکلات آب برق و گاز و کارهای آموزشی، مسائل کشاورزی و صنعت و معدن کارهای زیادی شده است. اما با همه اقداماتی که تاکنون برای توسعه یافتگی انجام شده با مشکلات جدی در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه هستیم و نیازمند یک حرکت جهادی هستیم و باید برنامه ای داشته باشیم که پیش روی دولتمردان و مسئولان باشد و با برنامه دقیق کارهایی انجام شود که مشکلات مردم را حل کند.

رشد اقتصادی ۸ درصدی در بودجه ۱۴۰۱ / استقراض از بانک مرکزی خط قرمز دولت است

کسری بودجه ریشه بسیاری از مشکلات در کشور است

رئیسی گفت: با تاکیدات رهبری حل مشکلات اشتغال زایی از جمله محوری ترین مسائل ما است. اصلاح نظام بانکی، بهبود فضای کسب و کار از جمله کارهایی است که باید انجام شود. بی ثباتی اقتصادی و تورم فزاینده و رشد اقتصادی کاهنده از جمله مشکلات ما است، نامتوازن بودن توسعه سرزمینی و کیفیت نامناسب بودجه ریزی اقتضا می کند که باز نگاهی به مسائل بودجه ریزی داشته باشیم.

رییس دولت مردمی معتقد است، مسایلی که در دولت قبل همه را رنج می داد این بود که اقتصاد را به بیگانگان گره زده بودند و کاری که می شد با استفاده از ظرفیت کشور مثل نیروی انسانی و ذخایر ارزشمند حل شود، انجام نشد و با مشکلات جدی اقتصادی مواجه شدیم.

رئیس جمهور گفت: جذب سرمایه گذاری به میزان استهلاک نمی رسد و رشد اقتصادی در حد ۴ دهم درصد و افزایش هزینه های بیش از ۱۰ برابری مردم و ... را رنج می دهد. در تقدیم لایحه بودجه نکاتی مورد توجه ما است از جمله ثبات اقتصادی که به این وسیله تولید کننده، مصرف کننده و بازار اطمینان خاطر داشته باشند.

رئیس جمهور لازمه ثبات اقتصادی را بودجه بدون کسری می داند و معتقد است کسری بودجه ریشه بسیاری از مشکلات در کشور خواهد شد. ثبات اقتصادی، انضباط بانکی در نظام پولی و مالی، استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی نکات مهم مد نظر ما در این بودجه خواهد بود.

تورم یک رقمی الزام دولت است 

رئیس دولت سیزدهم می گوید که استقراض از بانک مرکزی مشکلات زیادی برای ما ایجاد می کند و در این چند ماه از شروع دولت هم تلاش شده که بدون استقراض کشور را اداره کنیم. وضعیت تورمی به همین دلیل دارد شکل کاهشی به خود می گیرد وباید روی تورم یک رقمی کار شود زیرا تورم دو رقمی همه را نگران کرده است.

رئیس جمهور گفت: کاهش تورم را با بودجه ای که ارایه شده دور از نظر نمی دانیم. اگر نگاه بخشی به بودجه بشود و دستگاه و نمایندگان این نگاه را داشته باشند موفق نمی شویم. رشد اقتصادی ۸ درصدی هدف گیری شده و هدف دوم تضمین رشد اقتصادی است.

به گفته ی رئیس جمهور، عدالت در توزیع ظرفیت ها و امکانات در کشور نکته حائز اهمیت در بودجه است، باید تلاش کنیم تا عدالت هدف قرار بگیرد. بنای بودجه واگذاری اختیارات به مسئولان استانی است. هدف گذاری بودجه در این راستا است که مسئولین در استان ها و وزارت خانه ها مسئولیت پذیر شوند، سهم مسئولین در رشد اقتصادی باید مشخص شود.

رشد اقتصادی ۸ درصدی در بودجه ۱۴۰۱ / استقراض از بانک مرکزی خط قرمز دولت است

افزایش نسبت مالیات از ۵/۴ درصد تا ۶/۹ درصد را در نظر داریم

رئیس جمهور عادلانه تر کردن نظام پرداخت برای پرسنل ها موضوعی است که طبقات مختلف جامعه از آن رنج میبرند و در بودجه ‌پیش بینی شده که چگونه به این نقطه برسیم. در این بودجه اصلاح ساختار بودجه در نظر گرفته شده و کاهش استقراض دولت از بازار سرمایه را در نظر داریم، افزایش نسبت مالیات از ۵/۴ درصد تا ۶/۹ درصد را نیز در نظر داریم. تولید و اشتغال با توجه به نام گذاری امسال از فرازهای بودجه امسال است، تبدیل صندوق کارآفرینی به صندوق عدالت و پیشرفت از برنامه های ما است، فروش اموال مازاد دولتی و بهره مالکانه از معادن می تواند در جهت رشد اشتغال در کشور نقش آفرینی کند. نمایندگان مجلس همواره نسبت به اشتغال در کشور نگرانی دارند.

رئیس جمهور می گوید: همواره تولید باید مورد حمایت قرار بگیرد و کاهش مالیات ها از دستورات کار است. اگر صندوق تثبیت فعال شود به بازار بورس کمک خواهد شد، تلاش برای مدیریت نقدینگی از مسائل و مشکلاتی است که همواره باید مورد توجه قرار بگیرد و دست در جیب مردم کردن باید به پایان برسد و پول های مردم دست دلالان نباشد. باید سازو کار خودمان را محکم بگیریم تا دیگران را مقصر نکنیم و زمینه سواستفاده سوداگران فراهم نباشد. تمامی بخش های کشور باید در رشد اقتصادی نقش داشته باشند و برنامه آنها خواسته شده تا درصد نقش آنها مشخص شود به عنوان مثال کشاورزی ۹ درصد، انرژی ۵ درصد و.. در رشد اقتصادی نقش دارند.

رشد اقتصادی ۸ درصدی در بودجه ۱۴۰۱ / استقراض از بانک مرکزی خط قرمز دولت است

باید نظام پرداختی ها عادلانه شود

منابع عمومی دولت در لایحه بودجه امسال نسبت به قانون بودجه سال جاری ۷ درصد رشد داشته است، درآمد های عمومی در این بودجه ۴۶ درصد افزایش داشته این جمله را رئیسی می گوید و ادامه می دهد: بعد از تقدیم لایحه بودجه باید موضوع صندوق های بازنشستگی مورد توجه قرار بگیرد و اگر به آن بی توجهی شود و منابع آن مشخص نشود دچار مشکل می شویم و باید فکر جدی برای آن داشته باشیم، در مورد یارانه های پنهان و آشکار هم باید توجه شود تا یارانه ها عادلانه پرداخت شود. نظام جذب، نگه داری و پرداخت کارکنان دولت هم باید اصلاح شود.

باید نظام پرداختی ها عادلانه شود این مسئله مورد تاکید دیگر رئیسی بود و می گوید: موضوع رتبه بندی معلمان هم در بودجه ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده است و به آن رسیدگی می شود، چندماه پایانی دولت گذشته برای دولت جدید هزینه تراشیدند و تعهداتی را به دولت ما تحمیل کردند که کارشناسانه نبود و مجلس را هم به زحمت انداخت.

رئیس دولت سیزدهم می گوید: در اجرای عدالت برکاتی وجود دارد که به آرامش مردم و افزایش سرمایه اجتماعی منتهی می شود، امیدواریم شاهد این باشیم که بنیاد و پایه درستی با بودجه ۱۴۰۱ در کشور تشکیل شود تا سالهای آینده هم شاهد رشد اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رئیس جمهور ، رئیسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
کاش خط قرمزتون دست اندازی به بیت المال و دزدی از جیب مردم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
ببین تو چند دهه گذشته چندتا ذوب اهن چند تا فولاد چند تا ایران خودرو و سایپا رو و چندین تا کفش ملی و همین طور هر جا بنگری طرخ های بزرگ در حال افتتاح بوده شهر کهای سازمانی کنار کارخانه ها هم که رسی به کارگران و از خقوقشون قسط برداشت شد چرخش چرخ اقتصادی بشدت در حال خروج خاک و سنگ و معادن و هر چی که به عقل جن هم نمیرسه بدون حساب و کتاب و هر چی پول تو بانک جا نداشتی اصلا طرف نمیدونه چطور خرج کنه تموم بشه رشد اقتصادی در بخش گشاورزی ۸۹ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
۸ در صد ۴ در پنجا دو در ۲۵ یک در دوازده نیم قبولی نفر بعد
Iran (Islamic Republic of)
..
۲۱:۰۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
أی خِداااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
حقه بازی و دروغ و دغل را کنار بگذارید ، لطفا لطفا لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
آقای رییس جمهور لطفا به حال بورس هم رسیدگی کنید وعده هاتون یادتون نره کل سرمایه مون دود شد.دلار میره بالا بورس میریزه میاد پایین بورس میریزه مزاکره میکنید بورس میریزه نمیکنید بورس میریزه و... ای خدا دردمونو به کی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۹:۳۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
حمایتت میکنیم .
حتی اگر آلبانیایی ها نخواهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️
ساده ترین کاری که باید برای رفاه انجام شود همین است که سخنرانی شده یعنی افزایش بودجه. یعنی بودجه 50 برابری به اندازه احتیاج. بعد نظارت به نتیجه استفاده از بودجه جهت رفاه.
بررسی ها نشان می‌دهد با این قیمت ها و حقوق ها باید برای خرید کالاهای بالای 10 میلیون نسبت به قیمت یک یارانه کمک خرید از طرف سامانه بانک مرکزی به تولید کنندگان پرداخت شود یعنی 95 درصد قیمت کالاهای گران را بانک مرکزی به تولید کنندگان بدهد که با این کار قیمت ماشین تارا می‌شود 35 میلیون که آن 400 میلیون را بانک مرکزی به شرکت می‌دهد. امیدواریم این طرح زودتر اجرا شود.
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۸:۳۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
قیمت بنزین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
مگه بنزین سوپره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
با سلام با افزایش سن بازنشستگی این طرح ضد اشتغال باعث میشود هیچ شغلی ایجاد نشود جوانی جمعیت ایجاد نخواهد شد چرا که کسی که سی سال خدمت کرده باید بازنشست شود تا زمینه برای اشتغال جوانان فراهم شود و زمینه برای ازدواج و فرزند آوری فراهم گردد صنعت رونق میگیرد اما این طرح های پوچ و بی معنی (افزایش سن بازنشستگی )طرحی پوچ و بی ارزش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
فقط خدا به داد این مردم بیچاره و برسد . اینها علم مدیریت و کشور داری ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
مثلا منتخب سال ۹۶ تون داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
اره دیگه تا وقتی بورس و سرمایه های مردم بدبخت هست چرا استقراض از بانک مرکزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
فعلا که رشد اقتصادی زیر صفره!! دروغ تحویل مردم نده! ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
رشد اقتصادی ملت که منفیه شاید آقای رئیسی یک شاخص مخصوص خخودشون دارن بعدشم پیوسته دارین به طور غیر مستقیم از بانک مرکزی استقراض میکنید و در بورس اوراق میفروشید !!!! بهتر نیست واقعا دست به کار شوید و گفتار درمانی و شو های تبلیغاتی را پایان دهید؟؟؟؟ همین الان تمام صنوق های کشور در آستانه ورشکستگی هستن برای همین پیشنهاد 2 سال افزایش بازنشستگی رو دادین اعتماد مردم و در بورس نابود کردید و سررسید این اوراقی که میفروشید خواهد رسید با کدوم پول میخواهید باز پرداخت کنید؟؟؟؟ با تورم و دست کردن در جیب ملت؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
نظام هماهنگ فرهنگیان چی شد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
این فروش اقساطی خودرو به جانبازان 25درصد به بالا دیگه چی هست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام خداقوت
در مورد افزایش دو سال بازنشستگی نمیخواین پیامی بزارین ؟ یه کسی ک چندساله برای زمان بازنشستگیش و بیش از 30 ساله ک کارگری کرده و برنامه ریزی کرده برای بازنشستگیش واقعا ظلم بزرگیه کسی ک از نوجوونیش داشته کار میکرده بزور حق بیمه هارو جمع کرده
واقعا ظلم بزرگیه

بنده و کسانی رو میشناسم بیش از 30 ساله ک دارن حق بیمه رو خودشون از حقوقشون پرداخت میکنن نه شغل دولتی دارن نه پیمانکارین شغل ازاد دارن امید دوختن به یه سال دو سال اینده ک مقداری از دردشون رو کمتر کنن
لاقل پیش بینی کنن برای سال های اتی ک بشه برنامه ریزی کرد کلی برنامه کلی مشکل مالی برای افرادی ک سنشون به 50 رسیده و منتظر بازنشستگی بودن
تروبقران پیگیری کنین
خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
rezaa
۱۹:۲۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
بدتر از این میانگین 3 سال آخر جهت مستمریه. الفاتحه .... برای بازنشستگان
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۵:۲۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
دولت ها در ایران اگر فکر اصلاح ساختار اقتصادی هستند یکی باید فکری به حال نظام بانکی تورم زا کنند دوم عدالت مالیاتی حاکم کنند و با کمک نخبگان کشور سیستم های دقیق و غیرقابل فراری را طراحی کنند و از همه مهمتر و مهمترین نکته هزینه های اضافی ، بیهوده و سرسام آور دولت در خصوص پرسنلی که معلوم نیست برای چی استخدام شده اند حذف کنند و بودجه شرکتهای دولتی را وارد خزانه کنند و فعال مایشا بودن شرکتها را برای همیشه پایان دهند
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۵:۱۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
آیا کسی هست باور کند ؟
از افزایش قیمت خودرو مشخص شد چه دولتی نصیبمون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام حاج آقا مردم آخرین کسی از دولت مردان را که بهش اعتماد کردند شماهستید واگه خدایای ناخواسته منفعت گراها
وچاپلوسان بین شما ومشکلات مردم حائل نشدند ،این مقدار
هم برای همیشه از بین خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
خدایارت باشه سیددمتم گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
آقای رئیسی شما ومجلس که منتقد دولت گذشته در باره اوضاع بورس بودید و وعده بهبود اوضاع بورس میدادید چرا به فکر مردم گرفتار در باتلاق بورس نیستید قرار بود اوضاع بورس با دولت شما بهتر بشه نه اینکه زیان مردم بیشتر از دولت گذشته بشه مردم بیچاره شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
رشد اقتصادی کشور در سال آینده 8 درصد خواهد شد البته 8- درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
متبع؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
خدا نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
چه حرفهای جالبی ولی تو عمل ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
می‌شود ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
بورس
بورس
بورس
Germany
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
اگر تحریم ها لغو نگردد ، امکان اجرایی شدن این بودجه صفر است ! درآمدهای دولت تامین نمی گردد و با وجود رکود اقتصادی داخلی تصور رشد وصول مالیات ها تحقق نمی یابد ! در مجموع فشار بیشتر به مردم و گسترش فقر ، آینده خوبی قابل پیش بینی نیست ! رشد اقتصادی در شرایط عالی صفر است .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۱۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
اگه از بانک قرض نکنید // فقط دو راه دارید // گران کردن تعرفه های دولتی ( اب و برق و گاز و جرایم رانندگی ) // چاپ اسکناس بدون پشتوانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
من به شما رای دادم اما هیچ کار نکردید همش وعده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی و بیت مقام معظم رهبری می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی بیسابقه دههابرابری خودرو که در دولت تدبیروامید درست کردند و کمی ادامه یافت کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گران‌فروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمت‌ها کاهش شدید خواهد یافت.ن.گرمی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
قیمت دلار بالا میرود وتورم بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
نخیر. اصلا و ابدا. دیگه حرفشو نزن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
۱۲۵۵ تو یکی یقینا قصد خرید ماشین نداری. میخوای وارد کنی بفروشی گند بزنی به هم دلار و هم خودروسازی. آدمش هستی خط تولید ماشین خارجی بیار، اگه نه اراجیف نباف و برو که خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
رشد اقتصا دی فقط برای یک عده خاص مد نظره نه برای کل کشور ومردم ضررهاش فقط برای مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
آقای رئیسی اینقدر اینترنت رو ضعیف کردید نمیتونیم شبکه دوربین خونه خودمون رو ببينيم و امنیت نداره لطفا لابلای آرمانهاتون کمی با مردم مراعات کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ مشخص شد .
۵۳۸۰۰۰ تومان ثابت + ۳درصد حقوق


حداقل حقوق ۴۵۰۰۰۰۰ تومان

تورم سال ۱۴۰۰ تا اینجا ۵۰ درصد!!!!!!

با این فرمونی که دولت میره قشر متوسط در سال آینده از بین میره یا طرف پول داره ،یا فقیره بین این دو وجود نخواهد داشت تازه همه این ها با حذف ارز ۴۲۰۰ برا نهاده های دامی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
آقای وزیر صمت از قیمت خودرو در بازار خبر داری!؟قبلا هم که گرانی داشتیم.پس تفاوت عملکرد شما با وزیر قبلی چی هست!؟مگر قرار نبود قیمت خودرو و بقیه اقلام رو در بازار بیارید پایین.چی شد؟؟؟؟بیا جواب بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
چیزی که توایران نیست رشد اقتصادی هستش به وضع مردم نگاه کنید میفهمید رشد اقتصادی یعنی چه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
رشد۸ درصدی اقتصادی مگه ما اقتصاد داریم طبق کدام علم اقتصاد قیمت پراید ۲۰۰ میلیون تومان یا صحیح ترش دومیلیارد ریال است نفرمایید علم اقتصاد درتوجیه این اعداد عاجز میمونه شما غیرازایران کشوردیگه ای بفرمایید که ۶۰ متر آپارتمان میلیاردی خرید وفروش بشه.کدام اقتصاددانی این خرید وفروش را اقتصادی میدونه ما چیزی به نام اقتصاد نداریم چون اقتصاد دارای یه تعریف خاصی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
منظورشون اینه که ۸درصد ۰ میشه همون صفر بازی با لغات و اعداد
آخرین اخبار