اصفهان در محاصره آلاینده ها

هواشناسی در اطلاعیه‌ای درخصوص افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلانشهر اصفهان ودیگر مراکز پرجمعیت و صنعتی استان هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم پایداری و سکون جو از امروز تا پنج شنبه ۲۵ آذر در این مناطق فراهم است و بنابر اطلاعیه شرایط خاص آلودگی هوای کلانشهر اصفهان قوانین لازم برای پایش شبانه واحد‌های صنعتی آلاینده هوا الزامی است.

در این اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان موظف شده است با تشدید پایش روزانه و شبانه واحد‌های صنعتی و خدماتی آلاینده هوا، در خصوص برخورد قانونی با عوامل افزاینده آلودگی هوا با همکاری مؤثر مراجع قضایی، اقدام کند.

همچنین پلیس راهور نیروی انتطامی شهرستان موظف است درخصوص اجرای کامل طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر و برخورد قانونی با خودرو‌های دودزا و بدون معاینه فنی، اقدام کند.

شهرداری اصفهان هم موظف شده با کاهش فعالیت‌های عمرانی همراه با آلودگی هوا و نظارت بر اعمال این مصوبه از طریق پیمانکاران با عوامل سوزاندن شاخ و برگ درختان در سطح شهر برخورد قانونی کند.

اداره کل صنعت معدن و تجارت استان هم الزامی است در خصوص کاهش ۲۵ درصدی فعالیت کارگاه‌های تولید آجر در شهرستان های:اصفهان، شاهین شهر، برخوار و منطقه مهیار اطلاع رسانی کامل و نظارت کند.

در این اطلاعیه صادر شده اداره کل ورزش و جوانان موظف شد با اطلاع رسانی به هیأت هاى مختلف ورزشی و مدارس از انجام فعالیت‌های ورزشی در فضا‌های باز بویژه در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ آذرماه جلوگیری کند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هم لازم است در این روز‌های آلوده توصیه‌های بهداشتی مرتبط با شرایط اضطرار آلودگی هوا را از طریق رسانه‌های مختلف به عموم شهروندان اصفهان و شهر‌های اقماری این کلانشهر اعلام کند.

بنابراعلام سامانه آنلاین پایش هوا، امروز هوای کلانشهر اصفهان در برخی ایستگاه‌ها ناسالم برای عموم است و در این شرایط به عموم مردم توصیه می‌شود از تردد در مکان‌های آلوده خودداری کنند و در خانه بمانند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.