خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در جنوب کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان گفت: برای امروز وزش باد در جنوب شرق و روند کاهش دما و خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی پیش بینی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فهیمه راستی، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، با اشاره به این که هم اکنون آسمان استان صاف تا کمی ابری است گفت: برای امروز وزش باد نسبتا شدید به طور لحظه‌ای همراه گردوخاک در جنوب شرق و روند کاهش دما در سطح استان پدیده غالب است.

او افزود: با توجه به روند کاهش دما خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و کهنوج دور از انتظار نیست.

راستی با اعلام اینکه محصول سیب زمینی بیشترین خطر سرمازدگی را دارد بیان کرد: گلخانه داران، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و انبار داران مراقب تنظیم گرمایشی سالن‌ها باشند.

او گفت: گلخانه‌های که سیستم گرمایشی ندارند تا طلوع آفتاب یک ساعت یکبار با آب چاه محصولات خود را آبیاری کنند.

راستی با اشاره به اینکه بیشترین خطر سرمازدگی از دوشنبه شب آغاز و تا پنج شنبه شب ادامه دارد افزود:کشاورزان با تامین سوخت و مراقبت از سرمازدگی محصولات خود جلوگیری کنند.

راستی بیان کرد: شهرستان منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در استان پشت سر گذاشته وصبح امروز شهربابک با دمای ۸ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: امروز کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: وضعیت جوی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.