سر رباتیک با حرکات و حالات چهره انسان رونمایی شد + فیلم

به تازگی ویدئویی از سر یک ربات انسان نما منتشر شد که شباهت بسیار زیادی به سر واقعی انسان دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل؛ از فیلم Ex Machina تا Robocop، ربات‌های انسان‌نما برای سال‌ها موضوع فیلم‌های موفق علمی تخیلی بوده‌اند. اما اکنون این ربات‌ها به واقعیت تبدیل شده اند و ربات شرکت Engineered Arts یکی از واقعی‌ترین ربات‌ها است.

ربات آدران با ۲۲ عملگر مکانیکی

این سر رباتیک که آدران نام دارد، ۲۲ عملگر مکانیکی دارد که به آن اجازه می‌دهد چشم و دهان خود را درست مانند یک انسان حرکت دهد. ویدئویی عجیب از آدران در حالی که به دوربین چشمک می‌زند، فکش را حرکت می‌دهد و حتی پوزخند می‌زند، منتشر شده است. شرکت Engineered Arts این ویدئو را در صفحه یوتیوب خود منتشر و خاطرنشان کرد که کار‌های بیشتری باید پیش از آماده شدن آدران انجام شود.

این شرکت در توضیح این ویدئو نوشت: "این فقط یک آزمایش کوچک از حرکت سر ربات با سیستم Mesmer است. آدران همان چیزی است که Engineered Arts به عنوان "Mesmer" توصیف می‌کند، سیستمی برای ساخت ربات‌های انسان نما واقعی که قدرتمند، زیبا و مقرون به صرفه هستند. "

ربات آدران

به گفته این شرکت مستقر در کورنوال، ربات‌های مسمر می‌توانند طیف وسیعی از احساسات انسانی را به نمایش بگذارند و می‌توانند شبیه هرکسی شوند. هر ربات مسمر از اسکن‌های سه بعدی افراد واقعی طراحی و ساخته شده که امکان شبیه سازی ساختار استخوان ها، بافت پوست و حالات صورت را می‌دهد.

این شرکت برای ساخت یک ربات مسمر، ابتدا از یک اسکن سه بعدی سخصی سازی شده برای ثبت تصاویر از سوژه در چند زاویه استفاده می‌کند. سپس این تصاویر با مقایسه رنگ‌های پیکسل به صورت دیجیتالی به یک مدل سه بعدی بازسازی می‌شوند. هنگامی که مدل دیجیتال سه ایجاد شد، یک قالب دقیق از مدل دیجیتال با استفاده از یک چاپگر سه بعدی تولید می‌شود. سپس سیلیکون به داخل قالب تزریق شده و جزئیات ظریفی مانند رنگ مو و پوست به صورت دستی به آن اضافه می‌شود. در نهایت، پوست سیلیکونی روی یک سر رباتیک قرار می‌گیرد و به ربات اجازه می‌دهد درست مانند یک چهره واقعی حرکت کند.

ربات انسان نما

این شرکت هزینه ساخت ربات‌هایش را فاش نکرده است. اما در وب‌سایت آن‌ها آمده: "از آنجایی که ربات‌های ما همه قابلیت شخصی سازی دارند و می‌توان گزینه‌های بسیاری را به آن‌ها اضافه کرد، بنابراین قیمت ثابتی برای آن‌ها وجود ندارد.

این اولین باری نیست که Engineered Arts با ربات‌های انسان نمای خود تیتر خبر‌ها می‌شود. اوایل این ماه، این شرکت از پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان به نام آمکا رونمایی کرد. در فیلمی که از این ربات منتشر شده بود، می‌توان حرکت ربات قبل از باز کردن چشم هایش و همینطور حالت تعجب را مشاهده کرد. این ربات حتی چندین بار پلک زد و بازوی خودش را با کنجکاوی نگاه کرد.

ربات آمکا

در ادامه ویدئویی که از ربات آدران منتشر شده را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار