نماینده دائم چین در سازمان ملل:

تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران باید لغو شود

گنگ شوانگ در نشست شورای امنیت اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نقض معیار‌ها و موازین بین المللی است و باید هرچه سریعتر لغو شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره مباشر، گنگ شوانگ، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد اعلام کرد که آمریکا باید ابتدا تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و اشخاص را لغو کند و در مقابل ایران نیز باید به پایبندی کامل به برجام بازگردد.

نماینده چین در نشست شورای امنیت برای بررسی برنامه هسته‌ای ایران گفت: «خروج آمریکا از توافق برجام، پرونده هسته‌ای را به سرعت به سوی بدتر شدن پیش برد. مذاکره تنها راه حل بحران پرونده هسته‌ای ایران است.»

او در امه با بیان اینکه تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران باید لغو شود، افزود: «تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، نقض معیار‌ها و موازین بین المللی است. ایران نیز باید تفاهم لازم را برای رفع نگرانی طرف‌ها از توسعه توان هسته‌ای خود نشان دهد. اگر صلح در خاورمیانه محقق نشود، همه جهان متضرر خواهد شد.»

گنگ شوانگ در انتها به همکاری‌های ایران و چین در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر کرونا اشاره کرد و گفت: «ما به ایران واکسن کرونا ارسال کرده ایم و به تلاش‌های خود برای کمک به ایران ادامه می‌دهیم.»

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره توافق هسته‌ای ایران شامگاه سه شنبه برگزار شد. در این نشست نمایندگان کشور‌های اروپایی و آمریکا، علی‌رغم موضع سازنده ایران در مذاکرات وین و تلاش برای رفع تحریم‌ها، بار دیگر به فضاسازی علیه تهران پرداخته و ادعا‌های بی‌اساسی مبنی بر اتمام وقت بازگشت به برجام را تکرار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار