روند صعودی بهای نفت در بازار انرژی/ طلا گران شد

در پی اعلام گزارش تورم سالانه در برخی کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس شاخص نفت خام در بازار‌های جهانی افزایشی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در روز‌های اخیر سرمایه گذاران در بازار‌های نفتی به اخباری در مورد سویه امیکرون و نیز انتشار گزارش‌های سالانه تورم در برخی کشور‌های جهان واکنش نشان دادند.

از این رو، نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با یک دلار افزایش، ۷۱ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. نفت خام برنت دریای شمال با همین میزان افزایش، به ۷۴ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. 

در بازار ارزهای جهانی، شاخص دلار آمریکا ۰.۰۲ درصد تقویت شد و در ۹۶.۳۹۹ آرام گرفت. به نظر می‌رسد دلار پس از افت ۰.۲۱ درصدی در روز‌های اخیر در حال تثبیت موقعیت خود است. هر پوند انگلیس نیز پس از افزایش ۰.۲۸ درصدی با ۱.۳۲۵۷۵ دلار معامله شد. یورو هم با ۰.۰۷ درصد کاهش با ۱.۱۲۸۷ دلار داد و ستد شد. 

در بازار فلزات گرانبها نیز طلا با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۷۷۹.۸۸ دلار در هر اونس رسید.

گزارش مرکز داده‌های تحلیلی انگلیس که روز گذشته منتشر شد نشان می‌دهد تورم در این کشور تنها در ماه نوامبر به بالاترین میزان خود در ۱۰ سال گذشته رسیده است. گفته می‌شود میزان افزایش قیمت‌های مصرف کننده در این کشور بسیار بالاتر از پیش بینی اقتصاددانان بوده است.

بانک مرکزی آمریکا روز گذشته اعلام کرد در سال آینده میلادی قصد دارد نرخ بهره بانکی را برای مقابله با تورم شدید در سه مرحله افزایش دهد.
در روز‌های آینده همچنین ممکن است بازار‌های نفتی به اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران در وین و نیز افزایش تنش‌های روسیه و آمریکا در مورد اوکراین واکنش بیشتری نشان دهد.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند براساس شرایط جهانی قیمت نفت حداقل تا سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ افزایشی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار