اختصاص ۸۷ میلیارد تومان برای حل مشکلات دستگاه قضا در گلستان

رئیس قوه قضاییه از اختصاص ۸۷ میلیارد تومان برای حل مشکلات دستگاه قضا در گلستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه امشب در صحبت‌های جمع بندی حضور خود در گلستان گفت: از مردم شریف و خوب استان تشکر میکنم سفر‌های استانی سال‌های اخیر با این سفر استانی تفاوت‌هایی داشت و یکی از این تفاوت‌ها برخورد متین و خوب مردم در جلساتی که خودم و دیگر مسئولان و معاونان حضور داشتند، بود و از این بابت از مردم تشکر میکنم.

او ادامه داد: قبل از هر سفر استانی یک هیئت کارشناسی به استان سفر می‌کند و از تمام بخش‌های قوه قضائیه و سازمان‌های وابسته بازدید میدانی انجام می‌دهند و نقاط ضعف، قدرت و کمبود و کاستی‌ها را بررسی می‌کنند تا هیئت عالی در جلسات مورد بحث قرار دهند و تا جایی که امکان دارد به رفع آن‌ها می‌پردازند.

رییس قوه قضاییه گفت: امروز تعدادی از معاونان و روسای مختلف به شهرستان‌ها رفتند و از نزدیک با مردم و شورای تامین صحبت کردند و من هم در خدمت استاندار و نماینده ولی فقیه استان در جلسات مختلف صحبت‌هایی با اقشار مختلف، علمای اهل سنت، نخبگان، کارکنان و قضات دادگستری و خانواده شهدا داشتم.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: امروز دادستان کل کشور و معاون اول مستقیما با مردم جلسه داشتند و نامه‌هایی که مردم ارسال کردند دریافت و اسکن شد و مواردی که قابلیت پیگیری داشت همین جا پاسخ داده شد.

او گفت: همچنین امروز در مورد چند موضوع مهم استان گفتگو شد و نمایندگان استان در مجلس مشکلات مردم را مطرح کردند و تصمیمات خوبی گرفته شد و امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.

رییس قوه قضاییه گفت: برخی طرح‌هایی که امروز مطرح شد بیش از یک دهه از گذشته بدون نتیجه باقی مانده بود، مثل طرح پتروشیمی که بیش از ۹۰ هزار سهام دار دارد و مردم با مشکلاتی مواجه شدند، اگر این پتروشیمی انشالله مشغول به کار شود هم ایجاد اشتغال و هم درآمد برای مردم و استان دارد.

او ادامه داد: برای تعداد زیادی از پرونده‌هایی هم که کثیرالشاکی بود دستوراتی داده شد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: تا جایی که برایمان مقدور بود و با همفکری استانداری گلستان ۸۷ میلیارد تومان برای رفع مشکلات ضروری دستگاه قضایی، زندان ها، سازمان ثبت، پزشکی قانونی و برخی بخش‌های دادگستری اختصاص پیدا کرد تا بتوانند به مردم سرویس بهتری ارائه دهند.

او گفت: امیدواریم این سفر هم برای استان و هم دستگاه قضایی و مردم مفید باشد، در این سفر پیشنهادی مطرح شد که مورد استقبال قرار گرفت و قرار شد برای مشکلات کارگروهی تشکیل شود و نمایندگانی از استانداری، قوه قضائیه، دادگستری، نماینده، ولی فقیه و یکی از نمایندگان مجلس و همچنین نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی و هر فرد حقیقی و حقوقی متناسب با آن مشکل دعوت شوند تا مشکلات را احصا کنند و راه حل‌ها را در کارگروه بررسی کنند و پیشنهاد دهند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: قوه قضاییه تا جایی که بتواند از آن گروه پشتیانی می‌کند و اگر این کارگروه هر چه سریعتر تشکیل شود برداشت ما این است بخشی از مشکلات مردم استان رفع خواهد شد.


انتهای پیام /ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.